Friss topikok

  • : @igaz_ember: "mert az afgán népet Nagy Sándor óta mindenki támadja" Nagy Sándor korában még nem... (2016.11.20. 19:14) Az „afgán szamuráj”
  • Don Gó: A zsidó nem ember, hanem a sátán földi helytartója. (2016.01.18. 16:23) Zsidó bosszúállók
  • : @fehérfarkas: Általában szeretem a kommentjeidet, mert sokat lehet belőle informálódni a Közel-Kel... (2015.07.26. 17:50) A világ 10 legveszélyesebb országa
  • bealina: Szerintem a férfiak hatalmi rivalizálása okozza ezt a csonkítást.A férfi csiklója a makkja,a barla... (2015.05.24. 20:51) Minden nő rémálma?
  • Gringo: @Attila F: Ez a nőkről szóló rész nagyon jó! Ellopom, és ha haveri körben vitatkozunk, (mivelhogy ... (2014.12.21. 00:12) Húsz éves a szabadság Dél-Afrikában – 1. rész

Címkék

Adolf Hitler (1) Afganisztán (2) AIDS (1) Alekszandr Litvinyenko (1) állampolgárság (2) animiszmus (1) arab-izraeli háború (4) arányos elosztás (2) bandák (2) bevándorlás (1) bolsevikek (2) bombázás (1) Borisz Berezovszkij (1) börtön (1) bosszúállók (1) bűnözés (1) bűnszövetkezet (1) Csád (1) család (3) Délvidék (1) drog (3) egészségügy (1) éhezés (1) éhínség (1) Elektronikus hadviselés (1) emberi jogok (6) ENSZ (5) erősen limitált jogok (1) esélyegyenlőség (4) etióp-zsidók (1) etnikai tisztogatás (3) etnikum (1) Európa (3) Európai Bizottság (1) felderítés (1) férfi (1) földgáz (1) fürtös bomba (1) Gáza (2) globális piacgazdaság (1) gyerekek (2) háború (2) Haiti (1) halál (1) Hezbollah (3) Hideg napok (1) HIV (1) holokauszt (3) Hruscsov (1) humántőke (1) ideológiák (1) internacionalizmus (1) intolerancia (4) ipar (1) iszlám (1) Izrael (5) izrael (1) Jemen (1) Josip Broz Tito (1) kazettás bomba (1) Kibera (1) kisebbségek (1) kiszolgáltatottság (7) kitoloncolás (2) klánok (1) kommunizmus (3) koncentrációs tábor (1) Kongó (1) környezetszennyezés (1) Krím (1) Krím félsziget (1) Laosz (1) lázadás (2) lehallgatás (1) letartóztatás (1) Libanon (1) magyargyűlölet (1) második világháború (1) megaláztatás (1) mentális betegségek (2) migráció (1) Mihail Hodorkovszkij (1) Moszad (2) munkanélküliség (2) nácik (2) NATO (1) népírtás (1) (2) nyomornegyed (7) Nyugat-Afrika (2) oktatás (1) oligarcha (2) Oroszország (3) orosz medve (2) Pakisztán (3) polgárháború (5) poligámia (1) prostitucíó (1) Putyin (3) rakétatámadás (1) rasszizmus (2) Roman Abramovics (1) segély (1) síita (2) spiritualizmus (1) stigmák (5) suicid (1) szegénységi küszöb (3) szexi (1) szexualitás (1) Szíria (1) szociológia (1) Szomália (1) Sztálin (1) Szudán (1) tálib (2) társadalom (7) temetés (1) természetgyógyász (1) terrorizmus (3) tévhitek (1) többférjűség (1) többnejűség (1) tolerancia (2) történelem (6) travellerek (1) Trianon (2) tudás (2) túlnépesedés (1) Uganda (1) Ukrajna (3) USA (4) Venezuela (1) vérengzés (1) zsidó (2) zsidók (3) zsidó brigádok (1) Címkefelhő

Világpolitika

Blogunkban szeretnénk rávilágítani a világ érdekes eseményeire, és az azok mögött megbúvó összefüggésekre és igazságokra.

"A tiszteletlenség a szabadság bajnoka, ha nem egyetlen védelmezője." Mark Twain

2014.09.12. 10:44 Vilagpolitika

A végén csak egy maradhat: Putyin (2. rész)

Címkék: oligarcha Oroszország orosz medve Putyin Roman Abramovics Borisz Berezovszkij Mihail Hodorkovszkij Alekszandr Litvinyenko

A leggazdagabb orosz médiabárókat és olajmágnásokat is térdre kényszerítette. A nem kívánatos, „rendszerellenes elemek” kiiktatása, politikai hatalomtól való távoltartása érdekében nem válogatott az eszközök között. A Jelcini privatizáció idején meggazdagodott, az orosz lakosság körében sem nagy népszerűségnek örvendő oligarchák ellen sokak által vitatott, ám igen hatásos hadjáratot indított. Fegyverrepertoárjában a börtönbüntetés előkelő helyet foglalt el, ahogy feltehetően a radioaktív izotóppal való mérgezés is, egy volt orosz titkosszolgálati ügynök állítása szerint.

Az orosz medve „újabb martalékai”, célkeresztben az oligarchák.

-TE-

Borisz Berezovszkij és Alekszandr Litvinyenko

Borisz Berezovszkij Moszkva elhagyása mellett, Alekszandr Litvinyenko, egykori orosz titkosszolgálati ügynök figyelmeztetését követően döntött. Litvinyenko szerint a KGB utódszervezete Berezovszkij meggyilkolásával bízta meg. Miután visszautasította, hogy megölje a Putyin-gyűlölő oligarchát, Litvinyenko és családja politikai menedékjogot kapott Londonban. A dezertőr ügynök azóta annak szentelte életét, hogy feltárja a KGB utódszervezetének legsötétebb titkait. 2006 novemberében azonban megmérgezték polónium 210-es radioaktív izotóppal Londonban. „Egy parányi atombombát adtak be neki” – mondta a gyilkosságról Litvinyenko özvegye. A hirtelen híressé vált egykori KGB-tiszt az egész világ szeme előtt, 43 évesen, borzalmas kínok között, néhány hét leforgása alatt halt meg.

Litvinyenko.jpg Alekszandr Litvinyenko

Berezovszkij szerint személyesen Putyin állhatott Litvinyenko meggyilkoltatása mögött.Végül, az orosz oligarcha is elhalálozott. 2013-ban találták holtan dél-angliai birtokán, vélhetően öngyilkos lett. Erre utal a közvetlenül halála előtt néhány órával adott interjúja is, melyben a következőképpen fogalmazott: „Már nincs értelme az életemnek. Nem akarok politizálni. Nem tudom, mihez fogjak. Hatvanhét éves vagyok."

Berezovszkij súlyos depresszióval küzdött, amióta 2012-ben elvesztette több milliárd fontos kártérítési perét egy másik orosz mágnással, Roman Abramoviccsal szemben.

Berezovszkij korábbi üzlettársától és barátjától hárommilliárd font kártérítést követelt. Keresete szerint Abramovics fenyegetéssekkel és megfélemlítéssel kényszerítette őt arra, hogy 2001-ben eladja a Szibnyefty olajtársaságban lévő részesedését a tényleges érték töredékéért, 1,3 milliárd dollárért. Abramovics szerint ugyanakkor Berezovszkijnak soha nem volt részesedése a Szibnyeftyben, az 1,3 milliárd dollárt „politikai keresztapaként nyújtott segítségért és védelemért" kapta a cég létrehozása idején.

A londoni kereskedelmi bíróság végül elvetette Berezovszkij keresetét, és több tízmillió font kifizetésére kötelezte perköltség és egyéb kötelezettségek címén. Mindez megrendítette az egykor dúsgazdag mágnás anyagi helyzetét. Berezovszkij élete utolsó szakaszában már személyes vagyontárgyait volt kénytelen értékesíteni, hogy pénzügyeit valamelyest stabilizálja.

Mihail Hodorkovszkij

Nem menekült el a felelősségre vonás elől, nem lépett az öngyilkosság útjára sem, mégis valamennyi oligarcha közül talán az ő ügye váltotta ki a legnagyobb visszhangot. Mihail Hodorkovszkij a Moszkovszkije Novosztyi című lap egykori tulajdonosa, a Jukosz olajtársaság igazgatói tanácsának elnöke, főrészvényese volt.

 Hodorovszkij.jpg                                                                                        Mihail Hodorkovszkij

A politikai, államelnöki ambícióinak is hangot adó, az ellenzéki pártokat anyagilag támogató üzletember leginkább azzal a bejelentésével került a Putyin-adminisztráció célkeresztjébe, miszerint a Jukosz részvényeinek 40 százalékát az amerikai Exxon Mobilra kívánja ruházni.

Mindezt a Jukosz és a Szibnyefty egyesítését követően tervezte, mely révén a világ akkori negyedik legnagyobb olajvállalata jött volna létre, és Oroszország olajkitermelésének 30 százalékát tartotta volna a kezében. Hodorkovszkij a fúziót követően tervezett részvényeladással hatalmas profitot realizálhatott volna anélkül, hogy az állam bevételeit gyarapította volna. Elképzeléseit díjazva, csalás, sikkasztás és pénzmosás vádjával börtönbüntetésre ítélték, a vállalatát pedig felszámolták.Több mint 10 év börtön után végül 2013-ban elnöki kegyelemmel szabadlábra került.

A már nem működő Jukosz olajvállalat részvényesei napjainkban pert nyertek Oroszország ellen a hágai Állandó Választott bíróságon. Oroszországnak 50 milliárd dollár kártérítést kell fizetnie a részvényeseknek a vállalat javainak kisajátításáért, Mihail Hodorkovszkij viszont nem tart igényt a részesedésre.

Roman Abramovics

A szintén gazdasági bűncselekménnyel vádolt Roman Abramovics (a londoni Chelsea FC tulajdonosa) - leszűrve a korábbi esetek konzekvenciáit - elődeihez képest igen készségesnek mutatkozott Putyin elvárásait illetően. Így kerülhetett sor a tulajdonában lévő stratégiai olajtársaság, a Szibnyefty többségi részvényeinek Gazpromra történő átruházására 2005-ben. Oroszország 5. legnagyobb kőolaj kitermelő vállalata ezt követően napi 900.000 hordóval (30 százalékkal) növelte az állam által ellenőrzött kitermelést.

Ambramovics.jpgRoman Abramovics

Putyin a médiabárók és olajmágnások kiiktatásával egyrészt elrettentette a Jelcini éra oligarcháit a politikai hatalomszerzéstől, másrészt - a nyersanyagokban való gazdagság stratégiai jelentőségének felismerésével - az orosz energiaóriásokat a Kreml ellenőrzése alá vonta, növelve ezáltal az állam olaj- és földgázeladásokból származó bevételeit. Putyin már szentpétervári polgármester-helyettessége idején ráébredt az energiahordozókban való bőség fontosságára, mely révén szerinte Oroszország nagyhatalmi státuszra hivatott a világpolitikában.

Hogy Putyin sajátos, a mágnások likvidálása érdekében alkalmazott módszerei mennyire tekinthetőek arányosnak, jogszerűnek és emberjogilag elfogadhatónak, máig vita tárgyát képezi mind nemzetközi viszonylatban, mind az orosz lakosság körében.

 

76 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagpolitika.blog.hu/api/trackback/id/tr196691617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

maxval, a gondolkodó birca · http://maxval.co.nr 2014.09.12. 11:28:29

Ez van. Loptad a vagyont, pluszban még hazaáruló is vagy? Ez így túl sok. Irány a börtön!

Fejesrob 2014.09.13. 10:38:19

"Hogy Putyin sajátos, a mágnások likvidálása érdekében alkalmazott módszerei mennyire tekinthetőek arányosnak, jogszerűnek és emberjogilag elfogadhatónak, máig vita tárgyát képezi mind nemzetközi viszonylatban, mind az orosz lakosság körében."

Akkor mit szóljon pld. Obama, vagy Netanjahu, akiknél magától értetődő az erőszakos külföldi beavatkozás?

Putyint azért választották meg, hogy országában rendet tegyen és sajnos az oligarcháknak az nem elég, ha csak rájuk szólnak.

Oroszország védelméről is neki kell gondoskodnia és pontosan ugyanazt csinálja amit az USA. A határai mentén található országokat vagy baráttá tesz, vagy elfoglalja és lecseréli a kormányt.

shushu2 2014.09.13. 10:44:15

Csak egy Oligarchia maradhat a végén, mint a hegylakóban, és mindig az marad, aki a törvényeket és az erőszakszervezetek uralja, a többit úgy is el fogja pusztítani (eközben a lakosság meg megszívja, de általában az a legutolsó szempont, hogy mi lesz 100 millió ember sorsa)

2014.09.13. 10:55:06

@maxval, a gondolkodó birca: Ez van. Loptad a vagyont, pluszban még hazaáruló is vagy? Ez így túl sok. Irány a börtön! "
Miért is jutnak eszembe magyar politikusok?!

Mondjuk nem tudom, miért hazaáruló az, aki nem ölt meg egy embert, noha Putyin utasította rá?
Putyin a haza?
MNagyon mélyre nyalsz. Az sem kizárt, hogy Putyin, ha a dolgok úgy alakulnak, hasadóanyagot nem Paksra küld majd...mint látjuk, szereti a modern technológiát.

olimpiam 2014.09.13. 10:59:45

diktatúra, diktatúra mindenhol

keresztyén szellemiségű strihkurva (törölt) 2014.09.13. 11:13:41

Az oroszok hagyományos szélsőséges antiszemitizmusát is jól kiszolgálja ez az oligarchaüldözés.
Azon sokat szoktam mosolyogni, amikor lefasisztázzák a ruszkik az ukránokat, de közben zsidózzák, cionistázzák is őket, hiszen valóban jelen vannak a zsidó származásúak most az ukrán politikában. Közben az oroszok a velejükig nácik, antiszemiták, de ez már őket nem zavarja. Az összes szocialista ideológia egykutya, nemzeti szocializmus vagy baloldali, az oroszok vevők rá. Az orosz nép imád ellenségeket gyártani magának. Az ukránok (és a lengyelek, meg a balti népek) kiirtása mindig is nagy vágyuk volt az oroszoknak, most remélik, hogy végre sikerül nekik.

A cárokhoz szokott lelkű, erős vezetőtől függeni imádó oroszok most új istenségre leltek Putyinban. Ők tényleg ezt akarják, istenként tisztelt cárt, aki élet és halál ura a birodalmában.

Tudomásul kell vennie a nyugatiaknak, hogy nem minden nép vágyik a szabadságra, önálló döntésekre, szabad piacra, nem akar minden nép felelősséget vállalni magáért és a jövőjéért. Vallásos hittel támogatnak vezetőket, a kritika nem igényük. Az orosz egy ilyen nép.
A magyar is általában inkább a keleti mentalitás felé vonzódik, szeretik az erős kezet, ami néha végigver rajtuk egy korbáccsal.
Az a probléma, hogy az oroszok és a magyarok kis százaléka nem ilyen, de ők általában be vannak rekesztve egy keleties, bizánci jellegű, korrupt, hatalomimádó, szolgalelkű alattvalókat idomító társadalomba. A magyarok most már az EU-n belül szabadon mozoghatnak, így ha egy nyugatias, szabadabb életvitelre vágynak, akkor van lehetőségük elhagyni a genetikailag alattvalók földjét. És ez így van jól.
Mindenki a saját boldogságát kell, hogy keresse, nem lehet arra várni, hogy egy évszázadok óta elmaradott társadalom majd megreformálódik körülöttünk.

dr Smittpálelnökúr 2014.09.13. 11:19:50

Megdöbbentő, hogy miután a felcsúti bugris leszopta putyint, az az összes fideszbuzi tülekedik, hogy orosz farkat kapjon a szájába.
Ez a hazaárulás.

Doomhammer · http://tirpakbokretas-migrations.blogspot.com/ 2014.09.13. 11:46:02

A magyar nemzetstratégiai problémákat is megoldaná, ha a szupernyertesek körmére lenne nézve.
tirpakbokretas-migrations.blogspot.nl/2012/08/szupernyertesek.html

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.13. 12:11:07

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Putyin egyeszséget ajánlott az oligarcháknak: feladják oligarcha státuszukat és betartják az orosz érdekeket, s ez esetben vagyonuk az övék maradhat. Volt aki nemet mondott, azt gondolta megnyerheti a csatát az orosz nép ellen.

S hát minden csata rizikó, nem nyeerhetsz mindig. Ez történt az ellenálló oligarchákkal.

2014.09.13. 12:19:30

@maxval a bircaman: s ez esetben vagyonuk az övék maradhat." Hodorkovszkij, aki lemond a neki járó kártérítésről, és Abramovics, aki simán átadja a részesedését.
Hülye vagy. Ha valaki lemond a birtokában lévő dolgokról, az bizony erőszak hatására tette.
Szerinted a rabló is remegő szívű honfi, ha csak rabol, de nem öl.
Istenem, de hajlékony is az erkölcsöd!

2014.09.13. 12:21:00

@maxval a bircaman: Igaz, most védeni kell Putyint, mert a fidesz lefeküdt neki. Mundér becsülete?
Közben Putyin annyira sem néz benneteket,. mint a kutyaszart.

2014.09.13. 12:21:48

@maxval a bircaman: Igen, biztos ezért támogatja a zsidók zöme Putyint"
Honnan tudod? A rabbid mondta?

antisystem 2014.09.13. 12:40:53

@Könnyen elkaptuk, uram!: na ácsi... itt Putyinnal szemben nem a remegő zárdaszüzek állnak, hanem az orosz nép kifosztói... jogról még csak-csak el lehet diskurálni, de az erkölccsel egy lapon említeni ezeket.... no ne, az viccnek is szánalmas...

Jelena Iszinbajeva (törölt) 2014.09.13. 12:49:09

Orbán Viktor nagyon férfias és jóképű. Ti meg lemehettek ahova akarotk balosliberálosok

2014.09.13. 12:49:29

Tényleg az vagyok

Krumpli Bogart 2014.09.13. 12:55:13

@keresztyén szellemiségű strihkurva: Ezzel a kommenttel teljes egészében egyetértek.
Kiegészíteném azzal, hogy a demokrácia-export és a demokrácia-diktatúra soha, sehol nem hozott boldogságot, komplett kultúrákat vert szét, családokat, generációkat idegenített el egymástól (pl. Japán, Thaiföld, stb.).
Minden népnek végig kell járnia a saját fejlődésének útját.

Ezt pedig a nyugatnak is tiszteletben KELLENE tartania.

nevetkőzzcsakszopnifogsz! 2014.09.13. 13:02:19

@maxval a bircaman: a nép ellen? Jézusom, Putyin ellen. semmi másról nem szól az oligarchák elleni putyini fellépés, mint a hatalom megszilárdításáról, Jelcin örökségének továbbviteléről, hogy senki ne taszíthassa le Putyint a hatalomról, és ezáltal megtarthassa, növelje saját gazdasági erejét. pont nem érdekli őt a nép, ahogy egyetlen (orosz) despotát sem érdekelt sohasem

antisystem 2014.09.13. 13:03:44

@Krumpli Bogart: "Minden népnek végig kell járnia a saját fejlődésének útját.
Ezt pedig a nyugatnak is tiszteletben KELLENE tartania." - ITT A PONT.

Viszont bocs, de amelyik kommentre hivatkoztál, az meg zagyvaság, úgy ahogy van... a szabadságot mindenki szeretni... csak hát az mindig az aktuális körülményeken, a társadalom aktuális helyzetén múlik, hogy egy diktatúrra elbontásából közjó lesz-e vagy a leggátlástalanabb "az erősebb kutya izél"-rendszer (mint Oroszországban a jelcini érában pl, amely "erős kutyáiról" szól ez a poszt), ahol a tömegek szabadságfoka nem hogy nő, de egyenesen csökken az által, hogy rájuk zúdulnak az addig a diktatúra által pórázon tartott "erős kutyák"...
Ahol az "eredeti tőkefelhalmozás" a köztulajdon elrablásával történik, ott evidensen az utóbbi forgatókönyv valósulHAT csak meg, a diktatúra elbontása egy kis számú tolvaj-uralkodó réteget, meg egy nagy számú kifosztott-áldozati réteget fog eredményezni...

porthosz 2014.09.13. 13:13:37

@nevetkőzzcsakszopnifogsz!: Hagyjad a csávó beteg agyilag, ez van. +van neki kb. 20 másik accountja amivel beszélget magával :D

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.13. 13:23:02

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Elég ha megnézed az oroszországi milliárdosok nemzetiségét. Egyharmaduk zsidó. Furcsa egy "antiszemita" országban, nem?

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.13. 13:25:11

@nevetkőzzcsakszopnifogsz!:

Évtizedek óta nem élt az orosz nép olyan jól mint most. Putyin ezért is tud megnyerni könnyen minden választást.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.13. 13:31:30

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Nem vagyok Fideszes. Elismerem a Fidesz pozitív lépéseit, de alapvetően nem érdekel egyik párt se. Utoljára 12 éve szavaztam a Fideszre.

Amikor Orbán 6 éve még az orosz követség előtt hőzöngött az Oszétia elleni grúz agressziót támogatva, s ezt én szóvá tettem, a hozzád hasonló pártkatonák szerint én Gyurcsány fizetett magyarellenes ultralibwró ügynöke voltam.

maxval a bircaman · http://maxval.co.nr 2014.09.13. 13:35:55

@Könnyen elkaptuk, uram!:

Mindenki tudja, sok törvénytelen módszer volt e vagyonok megszerzésekor. Putyin szemet hunyt e tények felett, ha a milliárdos hajlandó volt betartani az új, oroszpárti játékszabályokat. Aki meg nem, arra lecsapott a törvény szigora...

Kard 2014.09.13. 13:51:21

Érdekes, hogy azzal nem foglalkozik senki, hogy az olaj ciklikus termék. Azaz a termelés és a kereslet kielégítése között jelentős idő telik el ezért folyamatosan nagyobb ciklusokra lehet bontani a világpiaci ár alakulását.
A 70-es évek a drága olajról szóltak, a 80-as évek vég és az egész 90-es évek az olcsó olajról. a 2000-es évek és 10-es évek első fele a felfutó nyersanyagárakról. Most viszont kezdünk belépni újra a csökkenő olaj korszakába (a többi nyersanyag ára, gáz, szén már rég összeomott).
Ettől fosik annyira Putyin és ezért vette elő az utolsó lapot a nemzeti kártyát.
Az orosz költségvetés 117 dolláros olaj ár esetén áll nullán. Most 91 az olaj és hónapok óta folyamatosan esik.
Ez rettentően fájni fog az oroszoknak. 60 dolláros olajárnál pedig egyenes földbe állnának hónapok alatt.
Szerintem 3-4 éven belül látni fogunk egy nagyon durva orosz válságot és könnyen lehet, hogy fizetésképtelen lesz Oroszország. Nem lennék most az oroszok helyében.

inuitdog 2014.09.13. 13:56:27

Ha jól tudom Hodorkovszkíj letartóztatása előtt épp egy amerikai cégnek próbálta eladni a Jukosz-t.

mrZ (törölt) 2014.09.13. 14:16:53

en.wikipedia.org/wiki/List_of_Russian_people_by_net_worth
Sajnos 4mrd $ -nál véget ér a lista.

És akkor még vannak a milliomosok, tízmilliomosok százmilliomosok, egyszerű milliárdosok.

Ezekből csak azokat kaszálták el akik elutasítják az orosz érdekek kiszolgálását.

Oroszország szerintem is erősen náci, de nem antiszemita. És nem is lesz, mindaddig, amíg a zsiványok nem árulják el őket is. Ugyanúgy ahogy a németeket is a balfour deklarációhoz fűzött igéret halmazzal. Vagy a magyarokat, az ukránokat, a lengyeleket, az amerikaiakat, és még ki tudja mennyi népet.

Tudományos libsizmus 2014.09.13. 14:17:51

@keresztyén szellemiségű strihkurva:
Jómagam pedig azon szoktam nagyokat röhögni, amikor a mi drága, minden bokorban nácikat kereső liberálisaink mostanában ukrán fasisztákat támogatnak és igyekeznek őket lánglelkű demokratáknak beállítani:)

2014.09.13. 14:25:55

@Kard: Erről Virág elvtárs Pelikánhoz intézett szavai jutnak az eszembe: " Nem lennék a kapitalisták helyben!"
Elfelejted, hogy a kereslet egyre nő a világban a fosszilis energiahordozókra már csak Kína és India technikai fejlődése miatt is.
Persze lehet hogy időben lokálisan lehetnek visszaesések az árban de a trend bizony az hogy emelkedés várható az árban. Ehhez adódik még a közel-keleti helyzet jelenlegi alakulása is, amely szintén nem az árcsökkenés irányába fog hatni..

AngeI 2014.09.13. 14:31:16

@inuitdog: Jól tudod, de még időben elcsípték a gazembert, és mehetett a távol-keletre kesztyűt varrni..;))))

mrZ (törölt) 2014.09.13. 14:32:32

@Kard:
Érdekes vagy az ezerszer cáfolt orosz olajár gondokkal.
Az kitermelési árat nem nemzetgazdasági szinten hanem közvetlen nemzetközi árszinten számolják/becsülik. Az orosz kitermelési olajár nem számít hiszen rubelban költségelt, orosz eredetű alapanyagot használnak fel, orosz iskolákat tart fent, orosz munkaerő dolgozik rajta, az orosz gazdaságot működteti közben. Az orosz kitermelési költség valahol a 30$ körül lehet, és ez is csak azért mert van valamennyi import vonzata.

És ezért nem fosik putyin, mert közel zéró kitettségű az európai importnak, ami nagyon kell pedig megveszik máshol. Valódi tartalékaik vannak, nem pedig nyakig adósságban mint mi.
Az oroszok 150mrd $ éves külker többelettel működnek, ilyen alapokon álló gazdaságot nem lehet kivéreztetni.

jogalany 2014.09.13. 14:53:48

@keresztyén szellemiségű strihkurva:

Semmit nem tudsz az orosz lélekről, de az emberről mint individiumról sem.
Sűt belőled az oroszgyülőlet, mert biztos atlantista vagy, hiszen a magyart sem szereted. Az igaz, hogy Ukrajna miniszterelnöke zsidó származású, de a moszkvai vezetés is nagyjából annyira az, mint nálunk, kezdve Putyinnal, ezért antiszemitának kikiáltani az orosz népet, annyira blöd, mintha a német arisztokratákat filószemitizmusal vádolnád. Nem mondom, hogy zsidó ember nem lehet antiszemita, lásd Hitlert vagy Sztalint, de ez mostanában nem divatos.

zobod 2014.09.13. 15:22:17

Hodorkovszkij ügye fel van fújva. Az orosz kőolaj kitermelés 30%-a feletti kontroll átpasszolása egy amerikai cégnek nem gazdasági, hanem geopolitikai ügy. Az USA kormánya sem tűrné el, hogy stratégiai szektorokban kínai vagy orosz cég megvegyen hasonló súlyú céget az USA-ban.

Kard 2014.09.13. 15:22:46

@Tölcsért csinálok a fejedből..: Csak valahogy az ár nincs a kereslettel összhangban. Vagy esetleg a kereslet csökken? Gondolj bele mennyit fogyasztott mondjuk egy autó 20 éve? Vagy nézd meg mennyi energia kell egy lakás fenntartásához most meg 20 éve. Iszonyatos fejlesztések vannak a világban. Egy egyszerű példa régen volt egy 100-as izzó egy normál szobára, most kell 4 3 wattos ledlámpa hozzá.
Vagy másik példa. Magyarország összes energia fogyasztása az 1990-es érték alatt van. Vagy ott vannak a németek akiknél már 5-10% a megújuló energia aránya.
Amúgy keress rá a gáz árára. A 2000-es években az USA-ban egy egység gáz 12 dollárba kerül. Most ugyanez 4 dollár körül van!!! köszönhetően a palagáznak. A szán ára hasonlóan összeomlott az utóbbi években köszönhetően a palagáz fejlesztéseknek.

Kard 2014.09.13. 15:33:59

@mrZ: Igen 30-40 dollár körül van a kitermelési ár. Csak ugye nem mindegy, hogy a nyereség rajta 30 vagy 90 dollár. Abban igazad van, hogy az emberek fizetése rubelben van, de etetni kell őket azt pedig a világpiacról szerzik be és ettől kezdve pedig a rubel árfolyama lényegtelen, csak egy számít mennyiért tudja _dollárban_ eladni az olajat.
Megjegyzem olvasd el még egyszer amit írtam. Nem az európai import itt a lényeg hanem az olaj világpiaci ÁRA. Mint mondtam már többször 117 dolláros olajárnál van az orosz költségvetés nullán pont azért amiket írtál, iskolát, katonát stb. kell belelő fenntartani. Ha pedig csökken az ár egy idő után deficit lesz vagy nem lesz akkora hadsereg, vagy nem lesz iskola vagy nem lesz mit enni.
Egy tartósan alacsony olajár végzetes lesz az oroszokra nézve, ahogy volt már többször is a történelem folyamán.

Olvass kicsit utána a 86-os olajár sokknak (negatív volt, az olaj ára pár hónap alatt összeomlott). Na, ezért vagy ma te egy szabad országban, mert az akkor szovjeteknek úgy elfogyott a pénzük, hogy már hitelt sem kaptak, ezért állami szintre került. Mentek könyörögni Kohlnak, hogy adjon már kölcsönt. Kohl adott, csak volt egy feltétel. Kelet-Európa szabad. Szerinted csak a véletlen műve, hogy egyszer csak elengedték az oroszok Kelet-Európát?

mrZ (törölt) 2014.09.13. 16:55:12

@Kard:

A teljes olajexport értéke: 170mrd $.
Csökkentsd az értékét mondjuk (egy extrém) 20%-kal. Az mínusz 35mrd $. És? Történt valami?

Akkor az volt, ma más van.
Most már európa úszik az adósságban, és az oroszok a gazdagok. Nekünk "teljesen fedezetlen papírpénzünk" és financiális gazdaságunk, nekik valós anyagokon és folyamatokon alapuló valós gazdaságuk van. Ami nagyon exportképes.

>>Szerinted csak a véletlen műve, hogy egyszer
>>csak elengedték az oroszok Kelet-Európát?
Szerinted a véletlen műve hogy most visszaveszik?

Fejesrob 2014.09.13. 19:17:07

@keresztyén szellemiségű strihkurva: Ez inkább azt árulja el, hogy az oroszokról fingod nincs.

Putyinék kifejezetten támogatják a zsidó áldozatokat, még egy éve sincs, hogy Aushwitz-nak nyomott másfél millió dollárt.

Az persze nyilvánvaló, hogy ott nincs az a lihegés, ami Ny.európában vagy nálunk, Putyin annyira nem szorul a zsidók pénzére mint mi.

Kard 2014.09.13. 20:55:07

@mrZ: Számold hozzá még az teljes gázexportot is, mert a gázt is az olaj alapján számolják el. Itt nem 20%-os esésre kell gondolni. Mi van ha lemegy mondjuk 60 dollárra az olaj ára? Akkor a teljes olaj és gázexport lefeleződik miközben a költségek ugyanazok. Tehát mondjuk a nyersanyagon szerzett "profi" az összeesik a harmadára. Ugye pont te mondtad, hogy $30 a bekerülési ár. Tehát a 90-es profitből lesz 30.
Adósság mindig is volt és lesz. Az a különbség, hogy Európának van egy jól működő gazdasága az oroszoknak meg van olajuk, és? Még egy normális autót se tudnak gyártani.
Pont itt a lényeg, hogy a mértéktelen korrupcióval átszőtt orosz államot és gazdaságot csak az egyre magasabb szociális transzferekkel lehet egyben tartani. Viszont ha nincs olaj dollár nem lesz Putyin mögött a társadalom sem. Ha éhezni fognak akkor bizony ráborítják a Vologyára az asztalt.

Mellesleg a mai gazdaságok már réges rég nem erőforrás alapúak hanem a tudásra épülnek. Ezért van az, hogy egy német gazdaság magában sokkal nagyobb produktumot (majdnem 2x akkora) képes előállítani, magában mint az oroszok az egész nyersanyagkészletükkel a hátuk mögött.
De nem kell hinned nekem, majd beszéljünk erről 3-5 év múlva.

2014.09.13. 22:33:13

@Kard: No igen, a palagáz. Óriási nagy blöff. Rendkívüli módon szennyezi a környezetet, azon belül is leginkább a talajvizeket. Rendkívül gyorsan merülnek ki a mezők, de a legnagyobb gond vele az, hogy a kitermelés a vártnál sokkal inkább eszi az eszközöket.
Az lehet hogy energiatakarékosabb eszközök vannak, de a fejlődésnek köszönhetően több dolgot is használunk egy háztartásban. Több tv, több pc, légkondi, szárítógép, mosogatógép stb. Ezek néhány évtizede nem voltak. Ráadásul egyre nő az egyszemélyes háztartások száma is a nyugati világban.
"Magyarország összes energia fogyasztása az 1990-es érték alatt van" Magyarországon a 80-as évek második felétől drasztikus csökkenés mutatkozott az össz. energiafelhasználás tekintetében. Ez elsősorban a szocialista nagyipar leépülésének köszönhető.
Egyénként '92-től -trendszerűen nézve- ismét növekedésnek indult az energiafelhasználás mértéke, és 2007-ben már ismét elérte az 1980-as szint 90 %-át.
A legfontosabb azonban India és Kína fejlődése, és itt nem csak az iparról van szó. Az ezekben az országokban egyre növekvő középosztálybeli réteg is igényelni fogja a civilizáció áldásait: autókat, háztartási eszközöket, telekommunikációs eszközöket. Ehhez pedig energiahordozók kellenek..

2014.09.13. 22:34:22

@Kard: No igen, a palagáz. Óriási nagy blöff. Rendkívüli módon szennyezi a környezetet, azon belül is leginkább a talajvizeket. Rendkívül gyorsan merülnek ki a mezők, de a legnagyobb gond vele az, hogy a kitermelés a vártnál sokkal inkább eszi az eszközöket.
Az lehet hogy energiatakarékosabb eszközök vannak, de a fejlődésnek köszönhetően több dolgot is használunk egy háztartásban. Több tv, több pc, légkondi, szárítógép, mosogatógép stb. Ezek néhány évtizede nem voltak. Ráadásul egyre nő az egyszemélyes háztartások száma is a nyugati világban.
"Magyarország összes energia fogyasztása az 1990-es érték alatt van" Magyarországon a 80-as évek második felétől drasztikus csökkenés mutatkozott az össz. energiafelhasználás tekintetében. Ez elsősorban a szocialista nagyipar leépülésének köszönhető.
Egyénként '92-től -trendszerűen nézve- ismét növekedésnek indult az energiafelhasználás mértéke, és 2007-ben már ismét elérte az 1980-as szint 90 %-át.
A legfontosabb azonban India és Kína fejlődése, és itt nem csak az iparról van szó. Az ezekben az országokban egyre növekvő középosztálybeli réteg is igényelni fogja a civilizáció áldásait: autókat, háztartási eszközöket, telekommunikációs eszközöket. Ehhez pedig energiahordozók kellenek..

keresztyén szellemiségű strihkurva (törölt) 2014.09.14. 05:33:12

@Fejesrob: na te rászorulsz a zsidók pénzére?
mert a magadfajta pont

Putyin igenis rászorult a zsidó oligarchák pénzére, üzleti érdekeltségeire, ezért is öletett meg jónéhányat, másokat bebörtönöztetett a szibériai koncentrációs táboraiban

az orosz egy genetikailag antiszemita, alattvaló nép
emlékezz, hogy hol indultak a pogromok az ortodox egyház hecckampánya kapcsán
hol született a cion bölcseinek jegyzőkönyve: a cári titkosrendőrség szerkesztette

az orosz vezetés következetesen cionistázik, állandóan szítja a szíreket, pénzeli és felszereli Izrael ellenségeit

a primitív orosz ember sajnos még ma is vevő az antiszemita szólamokra
meg kell nézni, hogy hány orosz videó készült már az ukrajnai terrorakcióikról, amikben, meg alattuk a kommentekben cionistázzák, zsidózzák az ukrán vezetést
közben a primitív orosz kisember meg fasisztázik mindent, ami nyugati, mert ő még azt tanulta a komcsi rendszerben, hogy minden, ami nyugati, nem orosz az fasiszta, náci
egyszerűen nem képesek reálisan, objektíven látni a világot és a politikai ellenfeleiket, csak szélsőségekben képesek gondolkodni

közben a másik fele az oroszoknak meg zsidózik, cionistázik

ez a kétféle primitív orosz nem is veszi észre, hogy ostobaságokat szajkóznak, amik egy része még múlt rendszerbeli szocializációjuk miatt él: a fasisztázás
a másik része a hülyeségüknek meg még a cári időkből jön, az antiszemitizmus, a folyamatos zsidózás

az oroszok fejében olyan katyvasz van, hogy azt kibogozni lehetetlen

sokáig azt hittem, hogy a magyaroknál nincs lejjebb (van az ő fejükben is probléma), de az orosz az valami hihetetlenül nem európai nép

ők tényleg csak a szélsőségekben tudnak gondolkodni, nincs középút, sose volt igény a normalitásra
csak az erős kéz, a cár, diktátor, párttitkár vallásos imádata (mindegy, hogy milyen ideológia van mögötte), az ortodox egyházi agymosás, a sikeres, tudása alapján érvényesülő ember iránti gyűlölet, ellenségkeresés
ez nyugat felé haladva csökken, Magyarország, a magyar nép még egy moslékzabáló, genetikailag alattvaló horda, de már vannak olyanok, akik nyugatias gondolkodásúak
a lengyelek már sokkal nyugatiasabbak, a csehek is

teljes országokat nagyon nehéz, ha nem lehetetlen átállítani a primitív ázsiai mintáról a kifinomult, nyugati megoldásokra
ezért jó dolog az egyéni kivándorlás, nem kell megvárni, míg pár évszázad alatt Magyarország utoléri a 20. század végi Ausztria szintjét, hanem oda lehet költözni és normálisan lehet élni

rengeteg orosz is megteszi ezt

az orosz autoriter rendszer pedig fenn fog maradni, mert mögötte áll az olajvagyon
tudás alapú társadalom sose lesz, mert a gondolkodó embert nem értékelik semmire, eldobható, feláldozható dolog csak (ahogy a háborúikban és békeidőben is a saját népüket irtották majdnem annyira az oroszok, mint az ellenséget)

aki orosz és ér valamit, az megy nyugatra, ahol ki tud bontakozni
Putyint meg a vidéki orosz kisember hatalmon tartja, mert el se tudja képzelni az életét másként, mint egy diktátor által irányítva

az oroszok igénylik a korbácsot, meg is kapják a vezetőiktől
Magyarország most már elég erősen az orosz és közép-ázsiai útra lépett, szomorú, de a magyar lélekhez ez a berendezkedés valóban közelebb áll

keresztyén szellemiségű strihkurva (törölt) 2014.09.14. 05:44:49

@jogalany: Hitler és Sztálin nem voltak zsidók

a magyarokat sem szeretem jobban, mint az oroszokat, miért kellene?
nézz utána hogy milyen pogromok voltak az orosz földön a zsidóság ellen
nézz utána, hogy kik szerkesztették a Cion bölcseinek jegyzőkönyvét: az oroszok

ma is zsidóznak, antiszemita kifejezéseket használnak az ukrán vezetésre, olvasgass youtube kommenteket, nézd meg, hogy a putyinisták milyen antiszemita médiahadjáratot folytatnak a ukrán zsidóság ellen
cionista hatalomátvételről beszélnek az ukrán forradalom kapcsán
közben a keresztény agymosott orosz kisember fasisztázik, mert még azt tanulta a szovjet időkben

szörnyű gyűlölet él az orosz népben a környező népek iránt
az ukránokat, lengyeleket, balti népeket mindig is ki akarták irtani, néhányszor már majdnem sikerült is a történelemben

sajnos még finoman is fogalmaztam az oroszokkal kapcsolatban, vissza kell fogni magam, mert kimoderálnak, de az igazság szerintem így is átjön annak, aki ismeri a történelmet

az orosznak a demokrácia, emberi jogok, szabadság annyit jelent, mint egy iszlámistának a nők és melegek jogai

persze elismerem, ezek is életképes álláspontok, ott ahol kialakultak és ahol van megfelelő fedezete ennek az embertelen rendszernek
a muszlimoknál és az oroszoknál is a nyersanyagok kitermelése, olaj, gáz, meg a hatalmas embermennyiség a garancia arra, hogy ezek a gondolatok fennmaradhatnak, rendszert alkothatnak, van bázisuk, van anyagi fedezet, lehet belőlük állami ideológia

nem is lenne velük baj, ha a muszlimok és a ruszkik is a saját népüket sanyargatnák csak vagy egymást irtanák az ilyen diktatúrák, nem más, szabadságra, emberi méltóságra vágyó népeket

keresztyén szellemiségű strihkurva (törölt) 2014.09.14. 06:00:10

@Tudományos libsizmus: nem gondolod, hogy talán azért támogatják a szabadságkereső ukrán népet a magyar libsik, mert az ukrán vezetés nem náci?
mondjuk ukrán zsidó elég sok van most már az ukrán vezetésben
hogy is lehetne akkor az ukrán nép náci, ha zsidók vezetik?
ez a nácizás, fasisztázás bizony ősi bolsevik szokás

a nácizmus, fasizmus, bolsevizmus egyaránt autoriter, a gazdaságban, társadalomban totális állami beavatkozást eredményező, jogfosztó rendszerek, ideológiák, így egymás testvéreinek tekinthetők
a bolsevizmus, kommunizmus, fasizmus és a nácizmus mind szocialista gyökerű
egymásnak nem ellentétei
ellentétük a piacgazdaság, a szabadságjogokat tiszteletben tartó demokrácia, a nyugat

az oroszoknak nem a nácikkal, fasisztákkal van bajuk (hiszen ők maguk azok), hanem a szabad gondolkodással, egyéni felelősségvállalással, a számukra teljesen értéktelen demokráciával, a választással, a változással
nekik erős kéz kell, ami korbácsot ragad és végigver rajtuk
ebben az idomításban, a vakhit kialakításában részt vett a kereszténység is

Alick 2014.09.14. 10:00:08

@Fejesrob: "Akkor mit szóljon pld. Obama"

Egy pillanatra elképzeltem, hogy Obama is fellép az oligarchiák ellen... ja hogy ő az oligarchiák bábja... JP Morgan, Goldman Sachs, Morgan Stanley fizették. Ezt nevezik demokráciának.
:)

Alick 2014.09.14. 10:07:15

@keresztyén szellemiségű strihkurva: "az oroszoknak nem a nácikkal, fasisztákkal van bajuk (hiszen ők maguk azok), hanem a szabad gondolkodással"

A szabad gondolkodással a "demokratáknak" is problémájuk van, ha az erős kritikában nyilvánul meg...

Kard 2014.09.14. 11:10:09

@Tölcsért csinálok a fejedből..: Az, hogy szennyezi a környezetet vagy sem ebből a szempontból mellékes(tényleg probléma). Összeesett az a gáz ára? Igen. A ruszkiknak nem nagyon fog vigaszt nyújtani, ha úgy mennek tönkre, hogy közben a másik környezetszennyező volt (mellesleg ők is pont leszarják, hogy mi történik a környezettel).
A világ vezető hatalmai összekapták magukat és elég durva pénzek mentek egyrészt a megújulók kutatásába másrészt meg a kitermelésbe. Az USA nettó szénhidrogén exportőr lett az utóbbi 6-8 évben!!! Vagy másik példának a legnagyobb napelem gyártók Kínában vannak.
Igen, igazad van, talán nőni fog a kereslet csak közben nő a kitermelés mennyisége is.
Szóval most van egy növekvő termelés és egy igéret, hogy nőni fog a kereslet ami valójában az utóbbi időben pont csökken.
Pont ettől van ciklikus jellege az olajnak és sok más nyersanyagnak, hogy mire létrejönnek az új kapacitások (sok-sok év) addigra teljesen megváltozik a helyzet és legtöbbször túllőnek a kapacitásbővítésben ettől pedig behullik az ára. Ugyanez volt csak ellenkező előjellel a 90-es évek végén. Az olaj ára 11 dollár volt 98-ban (orosz válság), senki nem bővített az olajiparban, jött a Kínai növekedés és felrobbant az olaj ára.
Az olaj ára az elmúlt fél évben úgy esett 15 dollárt, hogy az egész közel-kelet lángokban van. Mi lett volna ha nem lenne gáz?

mrZ (törölt) 2014.09.14. 12:24:03

@keresztyén szellemiségű strihkurva:
A fasizmus & nácizmus zsidó eredetű ideológia, a fajelméletek verziói. Még ensz határozat is volt ami a cionizmust fasiszta ideológiának nevezte. A fasizmus és nácizmus alapból nem célzottan antiszemita. Vannak köztük antiszemiták, de vannak mindenhol, még a cionisták között is, és az echte zsidók között is.
A uki nácik nagyon jól elvannak a zsidókkal, a fél vezetés náci a másik fele zsidó. A céljuk közös, megállítani a szláv terjeszkedést, a pánszláv egyesülést, és élettér (lebensraum) kiépítése. Az egyik hozza a pénzt, a másik adja a katonákat. Hasonlóan mint a korai náci németországban. És ugyanúgy össze fognak veszni és ugyanúgy elkezdik majd egymást írtani. A rabbik nyíltan tanítják a kazárok hazatérését, de a hely közben be van igérve a náci/uki önkénteseknek.
itt elindulhatsz, linkek is segítenek:
blogs.timesofisrael.com/leaked-report-israel-acknowledges-jews-in-fact-khazars-secret-plan-for-reverse-migration-to-ukraine/

2014.09.15. 00:29:38

@Kard: A palagáz környezetszennyező volta elsősorban nem az USA-ban probléma, mivel ott kicsi a népsűrűség, de az európai kitermelés emiatt eléggé kétséges. Az amerikaiak pedig elsősorban a távol-keletre exportálnak. Európának bizony szüksége van az 500 milliárd köbméter orosz gázra évente.
Az oroszok egyébként jóval több jövedelemhez jutnak a kőolajból mint a gázból. Abból pedig, hogy ennek jegyzési ára időszakosan vissza-vissza esik, még nem érdemes trendszerű változásra következtetni.
A 2008-as zuhanás után pl. 2009-től ismét emelkedésnek indult, és 2 év alatt 80 dollárral ment föl:

www.sourcing.hu/aktualis/drasztikusan_emelkedo_olajarak

A grafikonból is látszik hogy rendkívül hektikusan viselkedik. Így csak nagyon hosszú távokat érdemes figyelni.

Mostanában pedig:

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/csucson_a_koolaj_vilagpiaci_ara.582897.html

Van egy olyan érzésem hogy Putyin kifejezetten örül az ISIS ellen készülő nyugati akciónak..

"Igen, igazad van, talán nőni fog a kereslet csak közben nő a kitermelés mennyisége is."
A kitermelés viszont egyre drágább lesz. Egyébként a kitermelés növekedése nem hinném hogy lépést tud majd tartani annak a szerény 2 milliárdos régiónak az igénynövekedésével. Ez illúzió. Ráadásul számolni kel bizonyos lelőhelyek kimerülésével is.

keresztyén szellemiségű strihkurva (törölt) 2014.09.15. 04:39:12

@mrZ: csak mielőtt még jobban belemerülnél az ukránok lenácizásába, tájékoztatnálak, hogy a ruszkik oldalán megszámlálhatatlanul sok francia, szerb, görög és más neonáci is harcol manapság
nem állítólagod neonácik, hanem
őket az EU-ellenesség, a pánszláv szélsőséges és ortodox felsőbbrendűséget hirdető idegengyűlölő ideológiák és a Moszkvából leosztott milliárdok mozgatják

nem hiszed? ezek a franciák
www.youtube.com/watch?v=dxQpz-9-zpM

lehet keresni szerbekről is videókat, tele van szerb szélsőségesekkel Kelet-Ukrajna

az a csodálatos, hogy ugyanakkor Putyinka képes volt a Kadirov-féle csecsen junta segítségét is igénybe venni, így szakállas muszlim csecsenek is harcolnak az EU-felé kacsintgató mérsékelt ukrán kormányzat ellen

Putyin pénze minden trigger happy nácit, muszlimot bevonzott most oda
meg persze ott vannak a szerencsétlen orosz kiskatonák, akiket halomra lőnek egy idegen földön és az anyjuk meg esetleg darabokban kapja vissza a hullájukat
és ebben a mocskos háborúban még az orosz kiskatonára tudok legkevésbé haragudni, őket viszik rabszíjon
a csecsen, a neonáci szerb és francia, spanyol, EU-ellenes őrültek az igazi probléma

ugye az is világos számodra, hogy az összes nyugati EU-ellenes szélsőséges, neonáci pártot, akik most Putyinkának tapsolnak és szopják a kis faszát, azokat mind az orosz titkosszolgálatok pénzelik, KGBéla bumfordi moszkovitasága erre egy elég penetráns példa.
igen, a Dzsobbikot is a ruszkik pénzelik

ők belülről próbálják gyengíteni az Uniót, ez pedig elévülhetetlen bűne a moszkovita szélsőségeseknek, ez az igazi hazaárulás

Kard 2014.09.15. 20:54:10

@Tölcsért csinálok a fejedből..: Majd az idő eldönti. A ciklikus ciklikus marad mindig is. Mint írtam jelenleg a kereslet esik, az olaj termelés meg nő. Mondjuk csak az elmúlt 5 évben 5%-al nőtt. Én a 2009-es minimumot nem venném bele semmilyen számításba, mert akkor világ végét áraztak mindenütt. De ha már mindenképp bele akarod számolni akkor nézd meg most, hogy hol van s&p és hol az olaj. Mondjuk az s&p index (ami az egész amcsi gazdaságot lefedi) már rég meghaladta azt azaz a gazdasági termelés és profitok visszatértek vagy meg is haladták a válság előttit (ez kicsit sántit, mert vannak más tényezők is, de azok az olajra ugyanúgy érvényesek) viszont az olaj még a közelébe se ment a 2008-as szintnek.
De mint mondtam az elején majd az idő eldönti :)

jogalany 2014.09.15. 22:47:50

@keresztyén szellemiségű strihkurva:
Ó Te kis butuska. 1939-ben az angolok röplapokat szórtak a német városokra, melyben írták, Hitler eredeti nevét és származását is (ekkor még nem Churchill volt hatalmon, aki 21 évesen még egy Rabbi irodájában dolgozott és előkészítette a hitgyülekezet ügyeit), de Hitler nővére aki 2 évig volt a Bécsi zsidó gyermekotthon vezetője, Sztalin meg hogy eltitkolja származását, megölette, megmérgeztette rokonságát. Lenin nem is tűrte volna meg maga mellett, ha nem az lett volna. Felesége is az volt. Vagy Orbán tisztaságát is vitatod? (tekintettel, hogy az angol hírtudósítónak elismert mindent.)

borigabi 2014.09.17. 14:14:11

@maxval a bircaman: Azért én a helyedben tennék egy hosszabb kört Oroszországban, mielőtt leírom, hogy milyen jól élnek az oroszok. Éppen az ellenkezője. Putyin mást kínál nekik, egy (agresszíven) terjeszkedő Oroszországot, ami a nemzeti öntudatot erősíti. És hogy most minden sz@rabb? Hát a szankciók tehetnek róla! (Igaz, P. tiltotta le az import élelmiszereket, hamarosan a gyógyszereket is, meg még sok minden mást. És ha sokat nézed a híreket, a végén úgy hiszed, hogy a gonosz Nyugat nem adja.) Az a szűk közép- és felsőosztály pedig, akit ezt ellenzi és valóban rosszul érint, nem oszt vagy szoroz a választói kosárban.

max val bir ca · http://maxval.co.nr 2014.09.17. 14:17:33

@borigabi:

Nagyon jól élnek ahhoz képest, ami 15 éve volt.

2014.09.18. 18:29:25

@Kard: Persze az idő eldönti, mindenesetre a jelenlegi relatíve magas kitermelési mutatók elsősorban az olajpala boomnak köszönhetők, ami pár éven belül lecseng majd.
Az oroszok pedig előrelátóan- a magas olajár idején- külön alapba tartalékolták azokat a pénzeket amelyek egy bizonyos árszint fölötti bevétel részét képezték. Ezenkívül kb. 500 milliárd dollárnyi deviza és arany tartalékkal rendelkeznek. Illúzió azt gondolni, hogy nem gondolták át a gazdasági realitásokat, mielőtt Ukrajnával kapcsolatos politikájukat kialakították..

Kard 2014.09.18. 20:21:18

@Tölcsért csinálok a fejedből..: Igen van tartalék csak épp most deficites a költségvetés. Mint írtam 117-es olajnál vannak nullában, most pedig 92-93 az olaj. Tehát fogynak a tartalékok vagy nő az államadósság mindegy hogy nézed. Mellesleg pont azokból a tartalékokból fogyott vagy 20%-nyi az első tőkemenekítés során az év elején. Erre írtam egy ennél nem sokkal tartósan alacsonyabb olajár gyilkos nekik.
Erre az olajra innen mindenki úgy néz mintha valami extra lóvé lenne pedig nem az. Nagyon is keményen be van számolva a költségvetésbe.

megmondomúgyahogyvan 2014.09.29. 19:56:37

@keresztyén szellemiségű strihkurva:
Húú apám te nagyon kész vagy! Nagyon nagy bölcsességre vall, ahogy kinyilatkoztatod a nézeteidet. Elolvastam pár hszed és úgy gondolom, hogy te egy nagyon megkeseredett emberke vagy. Annyira süt belőled a gyűlölet, hogy egyszerűen képtelenség komolyan venni azt amit írsz. Gondolom nagyon-nagyon sok ázsiai embert ismersz, hogy ennyire le tudod őket fikázni. Vagy egyszerűen csak végtelenül buta vagy.
Javaslom nézesd meg magad szakemberrel. Magadnak is szivességet tennél. Hidd el az ilyen foku gyűlölet már önpusztító.

borzimorzi 2014.10.09. 16:32:43

@Kard: A baj csak az, hogy ha szorít a cipő, az oroszok a hadsereget kezdik el használni, oda csoportosítják a forrásokat, nem az éhező orosz lakosság megsegítésére. Nem lett volna szabad olyan helyzetbe hozni őket, mint amilyenben ma vannak, hogy az egyetlen, a nemzeti büszkeségre alapot adó tulajdonuk a hadsereg. És azt működtetik, hogy ne kelljen bevallaniuk: elvesztették a hidegháborút. Az orosz nép még mindig a II. VH győzteseiként pózol. Közben elfelejti, hogy volt közben 70 év, és abból bizony vesztesként jöttek ki, tehát vissza kéne venni az arc méretéből.

Üdv:
b

Üdv:
b

Kard 2014.10.09. 20:02:30

@borzimorzi: Majd a zsozsó (vagyis annak hiánya kinyírja őket). Nem lesz hadseregre se. Mióta folyik ez a vita 10! dollárt esett az olaj ára(3 hét). Már 85. Olyan hatvanas olajnál gondolják, hogy az oroszok nem bírnak ki 1-1.5 évnél többet. Az már nagyon közel van.

borzimorzi 2014.10.10. 10:29:06

@Kard: A próféta szóljon belőled!
Hanem utána is komoly gondok lesznek, mert semmiképpen sem szabad őket megalázni, nehogy ugyanabba a helyzetbe kerüljenek, mint Németország az I. VH után, mert annak a következménye is hasonló lesz. Kissinger írta (és ő is idézte valahonnan), hogy nem szabad egy nagy nemzetet megalázni anélkül, hogy előtte alaposan meg nem gyengítettük. Ha így lesz, OK, csak túlzásba ne vigyük! Csak sikerüljön! Akárhogy is nézem, az oroszok már túl régóta nyomnak el egy csomó kisebb népet büntetlenül. Anno a Monarchia felbomlásakor ment a süket duma, hogy mi magyarok elnyomjuk a nemzetiségeket. Közben meg a pengőn valami 6-8 nyelven volt felírva, hogy az mennyi, és mindenféle karrier lehetősége nyitva állt a nem magyarok előtt is. Soha, senki nem követett el olyan, nemzetiségi alapú, brutális gyilkolászatokat, mint az oroszok, akik komplett népeket küldtek a Gulágokra megdögleni, meg kiirtottak 7 millió ukránt a Holodomor alkalmával. A II. VH nem szedett annyi áldozatot a SZU népei közül, mint a kommunista uralom ill. azt megelőzően a hatalomra jutásuk (polgárháború). Egy idő után a fejükre kell, hogy szakadjanak a bűneik, mert iszonytató mennyiségű vér szárad a kezükön.

Üdv:
b

Kard 2014.11.27. 20:22:06

@borzimorzi:
@mrZ:
Csak úgy szólok ma már 70 dollár alatt van az olaj. A brent is 72-73 körül van (115 volt fél éve). Na ez nem 20% hanem több mint a duplája (az európai olaj jobban esett mint az amcsi).
Lesz itt ruszki válság nem is olyan sokára (1.5-2 év).

borzimorzi 2014.11.27. 21:10:09

@Kard: Magam is kezdek benne bízni. Csak el ne kiabáljuk!

Üdv:
b

mrZ (törölt) 2014.11.27. 22:51:24

@Kard:

Még ezzel is pozitív az orosz külkereskedelmi egyenleg és a költségvetés.

Kard 2014.11.27. 23:06:38

@mrZ: Nyilván, csak a tények épp mást mondanak:
money.cnn.com/2014/10/28/news/economy/russia-oil-price-100-dollars-budget/
"When Russian parliament passed the draft budget for 2015-2017 last week, it assumes that oil trades at $104 a barrel for 2014 and $100 for 2015-2017. That might have made sense when oil traded at $115 in June, but not now. "
Lefordítom. Amikor a 2014-es költségvetést tervezték 104 dolláros olajjal számoltak (ez most 73, nyilván a brentet vették alapul) és 2015-2017-re 100 dolláral.

mrZ (törölt) 2014.11.27. 23:24:46

@Kard:

Te nagyon hülye, a rubelt közben leértékelték így a költségvetésben nincs hiány. És már nem először írom meg.
Nem unod még? vagy csak ennyire nem érted a pénzügyeket?
Arra ne számíts hogy @Húsleves módra finomkodok veled. Hülye vagy oszt kész.

Kard 2014.11.27. 23:54:21

@mrZ: Vajon az orosz költségvetés költségeinek hány %-a van rubelben és mennyi az import? Az embereket miből látod el, vagy mondjuk a kitermeléshez szükséges gépeket berendezéseket miből veszed? Oroszország nagyon jelentős mennyiségű termékből IMPORTRA szorul köztük szinte az összes élelmiszerből, gépipari termékekből.
Tényleg olyan bonyolult megérteni, hogy eddig bement az országba X dollár most pedig annak csak a 60%-a megy be. Az pedig hiányozni fog onnan. Egy ideig el lesznek a tartalékkal, csak lassan az olaj ára bemegy a kitermelési költség alá, azaz új kutakat tuti nem nyitnak meg a régieket is csak azért járatják mert már beleöltek egy csomó zsét.
Nyilván 98-ban amikor 11 dollár volt az olaj és az oroszok bejelentették a fizetésképtelenséget csak hozzád kellett volna fordulniuk, mert TE megmondtad volna a tutit. Értékeljétek le a rubelt és meg is van oldva minden. 143 millió hülye orosz vs 1 okos mrZ.
Persze attól tekintsünk el, hogy pl. az unióval erősen mínuszos az orosz kereskedelmi mérleg végül is ezt is meg lehet oldani, csak értékeljük le a rubelt.
Persze mindegy is akinek az alapvető matek is bonyolult az inkább menjen el vagont pakolni és ne a politikával meg a gazdasággal foglalkozzon.

borzimorzi 2014.11.29. 11:09:15

@Kard: A dolog kezd felpörögni. Ha így megy tovább, Putyin nagyon ráfarag az Ukrajna elleni agresszióra:

444.hu/2014/11/28/putyin-oroszorszaga-sokkal-gyengebb-mint-aminek-latszik/

A jelek szerint az olajtermelő Öböl-államoknak az USA benyújtotta a számlát az izgága Szaddam eltávolításáért és Irak harcképtelenné tételéért...

Üdv:
b

Kard 2014.11.29. 17:01:54

@borzimorzi: Ja, tegnap 10%-ot esett az olaj (66-ra). Elég durva :) bár most könnyen lehet, egy időre meg volt az alja.
Én mást látok az a Szaudiak döntése mögött. Amerikában nagyon felfutott a palaolaj. A 80-as évek eleje óta nem volt ilyen magas a termelés.
www.marketwatch.com/story/us-pumping-most-oil-since-the-1980s-2014-11-13
Ezt akarják kinyírni az alacsony olajárakkal, hogy a palaolaj beruházóknak kicsit elmenjen a kedve a továbbiaktól.
Ettől eltekintve nekünk fogyasztóknak ez nagyon jó hír. Felér egy adócsökkentéssel.

borzimorzi 2014.11.29. 17:28:21

@Kard: A próféta szóljon belőled! Ha ilyen olcsó lesz a benzin jövő nyáron is, engem úgyse, akkora európai túrára megyünk autóval, hogy öröm lesz nézni!

Üdv:
b

borzimorzi 2014.12.08. 11:24:22

@Kard: Egyre jobb!

444.hu/2014/12/08/csapdaba-esett-az-orosz-gazdasag/

Hol fog ez kilikadni? Az igazi nagy dobás az lehetne, ha Putyin alatt annyira elszegényednének, hogy kitörne egy forradalom, aztán pedig egy demokratikus berendezkedés alatt megkezdenék a csatlakozási tárgyalásokat.

Üdv:
b

borzimorzi 2014.12.08. 11:26:21

@borzimorzi: Mármint az EU-val. AZ ukránokkal együtt. Ezzel ki lehetne kényszeríteni azt is, hogy kihajítsuk ezt a hülyeséget, hogy mindegyik EU-tag egy saját kis vár, é s végre egységes adórendszer legyen, egységes külpol, katpol és minden. Az USA mintájára készült, föderatív állam. Tőlem az alkotmányukat is átvehetjük, működőképesebb, mint a sok hülyeség, amit 28 országban egyenként összetákoltak.

Üdv:
b

Kard 2014.12.08. 21:03:03

@borzimorzi: Én nem hiszek abban, hogy az oroszok csatlakoznának a közeljövőben bármilyen felállásban. Túl nagyok. Képzeld el, hogy hirtelen annyi szavazatuk lenne mint a németeknek meg a franciáknak együttvéve. Arról nem is beszélve, hogy ha a szlávok összefognak gyakorlatilag bármit keresztül tudnának vinni. Én éltem oroszok között (Kárpátalja) és azt kell, hogy mondjam kulturálisan is nagyon meg kéne változniuk, hogy be tudjanak illeszkedni Európába. Ott még mindig az van, hogy az erősebb kutya b@szik elve megy mindenhol és hihetetlen agresszívak pont az első miatt.

Mellesleg az olaj ma is esett még 4%-ot. Épp 63. Bár én se gondoltam, hogy így összeszakad de bejött. Putyin már szerintem nagyon-nagyon be van tojva, hogy mi lesz.
süti beállítások módosítása