Friss topikok

  • : @igaz_ember: "mert az afgán népet Nagy Sándor óta mindenki támadja" Nagy Sándor korában még nem... (2016.11.20. 19:14) Az „afgán szamuráj”
  • Don Gó: A zsidó nem ember, hanem a sátán földi helytartója. (2016.01.18. 16:23) Zsidó bosszúállók
  • : @fehérfarkas: Általában szeretem a kommentjeidet, mert sokat lehet belőle informálódni a Közel-Kel... (2015.07.26. 17:50) A világ 10 legveszélyesebb országa
  • bealina: Szerintem a férfiak hatalmi rivalizálása okozza ezt a csonkítást.A férfi csiklója a makkja,a barla... (2015.05.24. 20:51) Minden nő rémálma?
  • Gringo: @Attila F: Ez a nőkről szóló rész nagyon jó! Ellopom, és ha haveri körben vitatkozunk, (mivelhogy ... (2014.12.21. 00:12) Húsz éves a szabadság Dél-Afrikában – 1. rész

Címkék

Adolf Hitler (1) Afganisztán (2) AIDS (1) Alekszandr Litvinyenko (1) állampolgárság (2) animiszmus (1) arab-izraeli háború (4) arányos elosztás (2) bandák (2) bevándorlás (1) bolsevikek (2) bombázás (1) Borisz Berezovszkij (1) börtön (1) bosszúállók (1) bűnözés (1) bűnszövetkezet (1) Csád (1) család (3) Délvidék (1) drog (3) egészségügy (1) éhezés (1) éhínség (1) Elektronikus hadviselés (1) emberi jogok (6) ENSZ (5) erősen limitált jogok (1) esélyegyenlőség (4) etióp-zsidók (1) etnikai tisztogatás (3) etnikum (1) Európa (3) Európai Bizottság (1) felderítés (1) férfi (1) földgáz (1) fürtös bomba (1) Gáza (2) globális piacgazdaság (1) gyerekek (2) háború (2) Haiti (1) halál (1) Hezbollah (3) Hideg napok (1) HIV (1) holokauszt (3) Hruscsov (1) humántőke (1) ideológiák (1) internacionalizmus (1) intolerancia (4) ipar (1) iszlám (1) izrael (1) Izrael (5) Jemen (1) Josip Broz Tito (1) kazettás bomba (1) Kibera (1) kisebbségek (1) kiszolgáltatottság (7) kitoloncolás (2) klánok (1) kommunizmus (3) koncentrációs tábor (1) Kongó (1) környezetszennyezés (1) Krím (1) Krím félsziget (1) Laosz (1) lázadás (2) lehallgatás (1) letartóztatás (1) Libanon (1) magyargyűlölet (1) második világháború (1) megaláztatás (1) mentális betegségek (2) migráció (1) Mihail Hodorkovszkij (1) Moszad (2) munkanélküliség (2) nácik (2) NATO (1) népírtás (1) (2) nyomornegyed (7) Nyugat-Afrika (2) oktatás (1) oligarcha (2) Oroszország (3) orosz medve (2) Pakisztán (3) polgárháború (5) poligámia (1) prostitucíó (1) Putyin (3) rakétatámadás (1) rasszizmus (2) Roman Abramovics (1) segély (1) síita (2) spiritualizmus (1) stigmák (5) suicid (1) szegénységi küszöb (3) szexi (1) szexualitás (1) Szíria (1) szociológia (1) Szomália (1) Sztálin (1) Szudán (1) tálib (2) társadalom (7) temetés (1) természetgyógyász (1) terrorizmus (3) tévhitek (1) többférjűség (1) többnejűség (1) tolerancia (2) történelem (6) travellerek (1) Trianon (2) tudás (2) túlnépesedés (1) Uganda (1) Ukrajna (3) USA (4) Venezuela (1) vérengzés (1) zsidó (2) zsidók (3) zsidó brigádok (1) Címkefelhő

Világpolitika

Blogunkban szeretnénk rávilágítani a világ érdekes eseményeire, és az azok mögött megbúvó összefüggésekre és igazságokra.

"A tiszteletlenség a szabadság bajnoka, ha nem egyetlen védelmezője." Mark Twain

2014.04.27. 14:35 Vilagpolitika

Húsz éves a szabadság Dél-Afrikában – 1. rész

A brutális apartheid és ami mögötte van

 

-kb-

„Fehér személy az, aki megjelenésében nyilvánvalóan fehér ember benyomását kelti…!” A náci párt által meghozott nürnbergi faji törvényeken is túltettek azok az intézkedések,  amiket Dél-Afrikában foganatosítottak a feketék ellen. Besúgók, koncepciós perek, „szexcsalik” és brutalitás. A rendszer nem válogatott az eszközökben.

 

 

A búr angol konfliktus, amiből a feketék kerültek ki vesztesként

A búrok olyan európai származású (főként holland, német, illetve hugenotta) telepesek leszármazottai Dél-Afrikában, akik a múlt század elején önérzetesen védték érdekeiket az angol gyarmatosítók ellen, és kiálltak saját szabadságjogaik mellett. Ugyanakkor előszeretettel alkalmaztak fekete rabszolgákat földjeiken, így a búr-angol szembenállás egyik sarkalatos pontja volt, amikor utóbbiak megtiltották a rabszolgatartást. A búrok nem csak a szabadság fogalmát, de a kálvinizmust is sajátosan értelmezték. Úgy gondolták, hogy ők Isten kiválasztott népe, a feketék pedig eredendően szolgaságra vannak ítélve.

Bár a búrok az angolokat sem kedvelték, abban egyetértettek a felek, hogy a legjobb földek az európaiakat illetik meg. 1913-as adatok szerint az akkori gyarmati terület 7,8%-a maradt a feketék kezében, akiket rezervátumba kényszerítettek, ahol a megművelhető föld sokkal rosszabb minőségű volt. Így az őshonos afrikaiaknak nem maradt más választásuk, mint a bérmunka a gyarmattartók birtokain.

Dél-Afrikában már a németországi náci párt hatalomra jutása előtt törvénybe iktatták, hogy a feketék és európaiak között létesített szexuális, vagy házassági kapcsolat bűncselekmény. Ennek ellenére, már akkor is bőven lehetett látni félvéreket az utcán…

 

Az angolok meg elintéztek mindenkit

A britek nem csak a feketéket, de európai testvéreiket, a búrokat is lenézték. Ez csúcsosodott ki a híres-hírhedt angol-búr háborúban (1899-1902), ahol a világtörténelem során először állítottak fel koncentrációs táborokat. Az angolok szó szerint megtizedelték a búrokat. Henry Campbell liberális politikus 1901-ben kijelentette, hogy „egy háború, amelyet ilyen barbár eszközökkel folytatnak, már nem is háború!” Az angolok főparancsnoka, Lord Horatio Kitchener másként vélekedett: „A [búrok] civilizálatlan vadak, vékony fehér réteggel bemázolva …ketrecbe kell terelni őket, akár a vadakat.”

A britek a feketék ellenes intézkedéseiken is csak akkor kezdtek el egy picit enyhíteni, amikor a németországi náci propaganda hatására, az SA mintájára, a búr szélsőségesek is megalapították saját antiszemita és rasszista szervezeteiket. Ettől függetlenül az angolok nem ágáltak olyan törvények ellen, ami korlátozta a feketék munkavállalási jogait, vagy, hogy egy feketét bírósági ítélet nélkül három hónapra börtönbe lehet zárni, a bíróság előtt pedig saját magának kell bizonyítania ártatlanságát.

Jelentős indiai kisebbség is él(t) Dél-Afrikában, nekik leginkább a kereskedési és földszerzési jogaikat korlátozták az európaiak. Érdekesség, hogy Mahatma Gandhi, az indiai függetlenség élharcosa pont ebben az időben ügyvédként tevékenykedett Johannesburgban. Ő állt az ottani indiaiak élére, és ott hirdette meg először a passzív ellenállás politikáját.

 image003.jpg

„Nem eltemették, elültették őket. És örökre nőni és virágozni fognak a búrok szívében.” Az angolok által felállított koncentrációs táborokban 27 927 gyermek és nő vesztette életét. Fotó: mindserpent.com

 

Megkezdődik (folytatódik) az apartheid

Az 1902-es háborús vereségük után a búrok 1948-ban vehettek revansot az angolokon. Ekkor került hatalomra pártjuk, a Nemzeti Párt, ezt a dátumot tekinthetjük az apartheid intézményesülésének. 1950-ben, öt évvel a Harmadik Birodalom bukása után Dél-Afrikában megszületett a népesség-nyilvántartási törvény. „Fehér személy az, aki megjelenésében nyilvánvalóan fehér ember benyomását kelti, vagy akit általában annak tekintenek, kivéve az olyan személyt, akit, jóllehet megjelenésében fehér személy benyomását kelti, általában színesnek [félvér] tekintenek…”

 

Ebben az időben a rendőrség egyik fele az ún. belső útlevelek ellenőrzésével foglalkozott (minden fekete lakos rendelkezett ilyennel, ezt kellet felmutatni igazoltatáskor. Ha csak az egyik lapja is gyűrött volt, könnyen a fogdában találhatta magát az illető), addig a másik fele azt vizsgálta, hogy ki, kivel érintkezik: a fehér, aki félvérrel tartott kapcsolatot, a gyanúsak listájára került, ugyanúgy, mint a feketékkel barátkozó félvér. Mindez jó lehetőséget adott egy komplett besúgó hálózat kiépülésére. Aki gyanúsat észlelt maga körül, esetleg még rosszat is akart a szomszédjának, nyugodtan tehetett feljelentést.

Sharpeville.jpg

Az 1960-as sharpeville-i felkelés leverésének eredménye. A dél-afrikai rendőrség 64 apartheid ellenes színes bőrű tüntetőt lőtt agyon. Fotó: Chris Trotter

 

„Szexcsalik”

A rendőrség fekete lányokat is alkalmazott az „elhajló” fehérek kézre kerítésének érdekében. Az 1960-as években történt, hogy egy családos fehér férfi egyik este felvett egy fiatal színes bőrű stoppost, akivel, nem sokkal később egy elhagyatott helyen szexuális kapcsolatot létesített. A nő viszont a hatalom beépített embere volt, és egy rendőr már várt rájuk, aki viszont némi készpénzért hajlandó lett volna szemet hunyni az incidens fölött. A fehér férfi azonban attól való félelmében, hogy élete végéig zsarolhatják és lebukhat családja előtt, fejbe lőtte a rendőrt. Így kapott 15 év letöltendőt, de még mindig jobban járt, mint ha erkölcsi vétség vádjával, feketével való közösülés címen vették volna elő…

 

Folytatjuk! 

85 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagpolitika.blog.hu/api/trackback/id/tr706092603

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Altaïr 2014.04.27. 20:47:08

Nos igen. Csak a legjobbaktól érdemes tanulni.
Főleg képmutatást.

sixx2 2014.04.27. 20:51:50

Lehet tanulmányozni az új apartheidet a cionista terror-államban.

Zakk (törölt) 2014.04.27. 20:56:49

Csak halkan jegyzem meg hogy nem kevés fekete ismerősöm van ( Dél Afrika ) és szinte kivétel nélkül azt mondják hogy nem féltek az utcán, volt munkájuk, volt normális egészségügyi ellátás. Na most a fent említett dolgok már nincsenek... Aki tehette lelépett mint nemzetközösségi tag, Kanadába, Angliába, Ausztráliába vagy ahova tudott..mert már félnek, nincs munka, oktatás és egészségügy.. Persze , az apartheid nem volt se emberi se jogszerű és mint ilyen vállalhatatlan gondolat a XX. vagy a XXI. században de azért érdemes odafigyelni arra is amit az egyszerű dél-afrikaiak mondanak és nem a politika csinálók. Esetleg ajánlom az érdeklődők figyelmébe Wilbur Smith Rage című regényét, már ha valaki politika mentes de objektív, hiteles és feltáró írást akar olvasni dél afrikáról egy letehetetlenül jó könyv formájában.

hopptarisznyarák 2014.04.27. 20:58:49

na meg lehet nézni mi van most Dél-Afrikában. A vadak megmutatták, hogyan kell államot üzemeltetni. A világ legveszélyesebb országa lett. Persze az állati ösztönökből elkövetett kéjgyilkosságok sosem kapnak olyan figyelmet, mint az ezt kordában tartani igyekező "gonosz" fehérember törvényei.

Lovag Mihály 2014.04.27. 21:17:01

érdekes a téma, lehetett volna hosszabb is!

_most_ 2014.04.27. 21:25:25

az európai gyarmatosítóknak sikerült tönkre vágni Afrikát, most meg tetszelegnek az emberi jogok legnagyobb védelmezői szerepében, gusztustalan képmutatás.

elgigante70 2014.04.27. 21:40:30

@sixx2: éééés, gratulálunk!!!!! mindössze két komment kellett az első zsidózáshoz.

elgigante70 2014.04.27. 21:42:15

@hopptarisznyarák: tévedsz. messze nem a legveszélyesebb ország.

2014.04.27. 21:47:18

Eljön még az idő, amikor a feketék visszasírják a fehéreket. Amikor majd a sárgák veszik át a hatalmat. Na az lesz az igazi apartheid.

Kilencágú Faszkorbács 2014.04.27. 21:56:37

@_most_: Afrika akkor ment tönkre, amikor „felszabadultak” a gyarmatok. A mai állapotokért a niggerek felelősek.

Éhesló 2014.04.27. 22:09:33

A PC újbeszél hazugságfolyama nem fedi el a tényt: évszázad alatt virágzó állammá szervezett senkiföldjéből a fekete rasszizmus és alkalmatlanság kezelhetetlen csödtömeget csinált, amihez a PC világ tapsikol és elhallgatással, dezinformációval, PR rendezvényekkel asszisztál.

Pont mint ez a hazug barom poster.

Nógrád, Heves, Borsod Szabolcs sorsa is ez lesz a cigányok kezén.

inkvisitor 2014.04.27. 22:12:07

@Kilencágú Faszkorbács: Azért nem mindenhol... Pl a Blega-Kongó eredeti lakossága szépen lefeleződött a belga uralom alatt.
Kicsit mohók voltak.
No meg a problémákhoz az is hozzájárul, hogy a meghúzott gyarmathatárok köszönöviszonyban sincsenek az etnikai határokkal.

Liquid_Night 2014.04.27. 22:19:08

@Zakk:
@hopptarisznyarák:

Végülis csak pár évszázadig voltak rabszolgák és alacsonyabbrendű vadak, elfojtva szellemileg és mindenhogy. Ezzel együtt természetesen faji deficitre utal az, hogy 2 évtizeddel az elnyomás vége után, még mindig nyomornegyedekben lakva meg a még mindig privilegizált fehéreket nézve nem viselkednek svájci állampolgár módjára, sőt néha ma is durcásak lesznek.

Egyébként a fehér történetírás még mindig képmutató...amerikában akkor lett (hellyel-közzel) vége a rasszizmusnak, amikor Kennedy rájött, hogy enged a polgárjogi mozgalomnak, vagy a fekete radikalizmus jut szóhoz, ami fegyveres lázadást hirdetett és meredeken ívelt felfelé

Altaïr 2014.04.27. 22:19:52

@elgigante70: Elég művelt lehetsz, ha nem tudod, mi a különbség a zsidó és a cionista között.

Altaïr 2014.04.27. 22:22:27

@Liquid_Night: Szerintem nem csak Svájcban nem erőszakolnak meg boldog-boldogtalant az utcán. Ha másképp tudod, szólj.
Nem kell gazdagnak lenni ahhoz, hogy ne állatként viselkedj.

Liquid_Night 2014.04.27. 22:39:35

@Kilencágú Faszkorbács:
@Éhesló:

A mai állapotokért jellemzően a hidegháború meg a korabeli energiapolitika a felelős. Dióhéjban annyi történt, hogy a gyarmatkorszak lezárulásával a nyugatnak első dolga a vele szimpatizáló diktátorok és bábkormányok hatalomra juttatása volt. Alattuk aztán a különböző mammutcégek (Standard Oil, United Fruit Company, csak hogy legyen mire guglizni, utóbbi kifejezetten vicces, de még a 90es években is tagadnia kellett a Shell-nek pl., hogy állítólagos zsoldosok kiirtottak pár falut, mert nem akarták odaadni a kaucsukot) zavartalanul rabolhatták az ásványkincseket tovább. Az orosz pedig azzal tette hozzá a magáét, hogy a 20ik század közepéig lándzsával és bunkóval vívott, alacsony intenzitású csipcsup törzsi konfliktusokat felhabolta a szovjet ipar legfőbb exportcikkével, az AK-47-el. A hatás nem maradt el:)

Ami azt illeti, Irán is egy hasonló csontváz a Nyugat szekrényében: voltak angol gyarmat, utána lett amerikai diktátor. Alatta meg a nép szegénységben, amire aztán jött a radikális iszlám...a forradalom után pedig egy Szaddam Husszein nevű úriember támadta meg őket vegyi fegyverekkel és nyugati támogatással:) Most pedig nem értjük, miért is kéne nekik a biztonság kedvéért az a bomba...

Nzoltan 2014.04.27. 22:45:44

A fekete az az embertípus, amelyik elfelejtett lejönni a fáról. Valamiért a többieknek aikerült. Sárgáknak, fehéreknek, stb.....

MEDVE1978 2014.04.27. 23:31:58

Rendkívül nehéz ügy. Sajna Dél-Afrika nem biztos, hogy hosszú távon működőképes lesz. Már ma is brutális a bűnözés. A feketék ugyanazt termelték újra, mint amit a fehérek csináltak. Csak ma pártalapú korrupció van. Néhány feka jól él, sokan rosszul.

Az egészről Brian élete jut eszembe... Mit hoztak nekünk a rómaiak? Bizony az európaiak elnyomták az afrikai népeket a gyarmatbirodalmak idejében, de azok a társadalmak legalább valamennyire működtek. Volt infrastruktúra, munka, egészségügy.ÉS volt elnyomás is és terror. Sajnos azzal, hogy az európaiak kivonultak a terror és az elnyomás maradt, csak most egy fekete diktátor az elnyomó, aki a múlttal való szembenézés jegyében elüldözi a maradék fehéreket is. Ezt lehetett látni a valaha Afrika egyik éléstárának számított Zimbabweban is. Mára már egyáltalán nem működik a mezőgazdaságuk.

J.László 2014.04.27. 23:35:19

@elgigante70:
Mi a gond? Ti meg monomániásan csuticigányoztok.

pandacsökiboborján 2014.04.27. 23:36:54

Ez vár Magyarországra is,ahogy a cigányok szépen teleszülik...

_most_ 2014.04.27. 23:36:56

@Kilencágú Faszkorbács: egyszerűen nevetséges ez a jobboldali felfogás, Afrika helyzetéről nyilván csak a négerek tehetnek, de Magyarország problémáiért meg mindig mások a felelősek, globális összeesküvéstől kezdve az ufókon keresztül mindenkit tudtok okolni, mindenki hibás csak a magyarok nem, pedig Svájcból nézve kábé Afrika szintjén vagyunk, mondhatni mi vagyunk Európa niggerei, szóval ha te felsőbbrendűnek tartod magad a négereknél, akkor ezen logika szerint kell be kell látnod, hogy a magyarok alsóbbrendűek a nyugat-európai népeknél.

pandacsökiboborján 2014.04.27. 23:40:03

@_most_: ez így van,a magyarok balfaszok

disloc 2014.04.28. 00:26:49

Miért is vagyunk balfaszok?
Talán azért, mert nyugathoz képest sokkal rosszabb kezdeti és határfeltételek mellett sokkal rosszabban állunk?
Nekem azok a balfaszok, akik lerabolták a fél világot, gyönyörű gazdaságot és országot építettek a lopott szajrébol, ma is kihasználják az erőfölényüket, más országokat fejnek, mint teheneket, és ezek után van pofájuk az észt osztani a demokráciáról?

Istóczy Viktor · http://kuruc.info 2014.04.28. 01:03:10

Szegény feketéket holoemléknapon sajnálni nem merít ki tényállásokat?

Maretz 2014.04.28. 01:11:43

@_most_:

Magyarországnak soha nem volt lehetősége önállóan fejlődni. És nem lehet azt mondani, hogy a nyugati(-keleti) dominancia alatt milyen jó volt nekünk, csak most hogy függetlenek lettünk, hirtelen összeomlott az ország...

Annyira ostoba vagy, mint a ház. De örülök, hogy ez alatt a poszt alatt is megtaláltad a lehetőséget, hogy magyarozz egy kiadósat...

Dél-Afrika MŰKÖDŐ állam volt (Rodéziáról -- manapság Zimbabwének nevezték át -- nem is beszélve)... nézzél utána szépen, gyakorlatilag európai szintű infrastruktúrát, közigazgatást, stb. építettek ki az apartheid-ben.

Ehhez képest ma mi van? Tomboló erőszak, oligarchák, AIDS-járvány, munkanélküliség, összeomló állam... Nem csak fehérnek volt jobb élni az apartheid alatt, de a feketék többsége is jobban élt, mint ma.

Magyarország hol viszonyítható ehhez? Ma is csak kvázi-függetlenségről beszélhetünk, de így is százszor jobban élünk mint bármelyik (német vagy szovjet) gyarmati korszak alatt, miközben próbáljuk eltakarítani az előző gyarmattartók által itthagyott szarkupacot, miközben a legújabb gyarmattartóink próbálják az utolsó filléreket is kipréselni belőlünk...

Szánalmas egy szarfaszú öngyűlölő patkány vagy, az a szomorú igazság. Talán az egymást követő szovjet és amerikai dominancia legkárosabb terméke ez: megszaporodott nálunk a beteges, neurotikus, pszichopata öngyűlölő csőcselék, amelynek te is jeles képviselője volnál ezzel a páratlan kommenteddel.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.04.28. 06:41:59

@_most_: @hopptarisznyarák: @Altaïr: ahol most élek, Ázsiában, Távol-Kelet, sok a fehér dél-afrikai expat, meg találkoztam ex-rhodesiai arccal is
egy dolog közös bennük: gyakorlatilag fajüldözés miatt hagyták el hazájukat, amit őseik építettek fel a semmiből
mert kevesen tudják, hogy Dél-Afrika legdélebbi területei teljesen lakatlanok voltak
senki nem élt ott

északabbra éltek a zuluk, akik több feketét irtottak ki, mint a fehérek összesen
a többi fekete törzs rettegett tőlük
a zuluk maguk is rabszolgaságba taszították a meghódított idegen törzseket
az egy fehér liberális agymosott tévhit, hogy a fehérek érkezése előtt minden fekete lepkéket kergetve, rózsaszín vattacukrot legelve élt boldogan és békésen Afrikában és minden szart a fehérek vittek be oda, a háborít, a népirtást, éhínséget
a feketék irtották egymást kurva keményen előtte is és azóta is irtják egymást

ja, a dél-afrikai expat ismerőseim az életüket féltve menekültek el a hazájukból
a normálisabb feketék is egyetértenek abban, hogy a fehér uralom sokkal jobb volt, volt Afrikában egyedülállóan fejlett egészségügy, a feketék kórházai is jobbak voltak, mint bárhol máshol fekete Afrikában
volt munka
volt közbiztonság
olyan jól éltek a feketék, hogy szaporodni tudtak, alacsony volt a csecsemőhalandóság a jó ellátás miatt, máshol Afrikában meg haltak tömegével
Dél-Afrikában meg olyan jó életfeltételek voltak, hogy növekedni tudott a számuk, robbanásszerűen
ez nem hangzik népirtásnak, elnyomásnak

ma mi van a fekete uralom alatt Dél-Afrikában? Van terror, nyomor, erőszak, drogok, munkanélküliség, tömeges nemi erőszak

ja, a szélsőbalosok által bálványozott Mandela egy terrorista volt, köztörvényes terrorista tetteiért ítélték el, nem azért, mert másként gondolkodott
el kell olvasni az ítéletét, hogy miért marasztalta el a bíróság:
taposóaknákat, robbanóanyagot, fegyvereket csempészett tonnaszámra az országba, amivel embereket öltek meg
egy rendes, demokratikus államban ezért felakasztották volna, de a csúnya gonosz náci fehér dél-afrikai kormány csak lesittelte
sajnos puha kézzel bántak vele
így a nyugati szélsőbalos szervezetek felkapták a nevét, mint Che Guevara nevét is és ikon lett

a youtube-on fenn van a video, arról, hogy a fehérek kiirtására buzdít Nelson Mandela
ez volt a mozgalmi daluk és ma is éneklik a fekete ANC vezetők nyilvánosan
mert fehért ölni dicsőség ma is
ha egy fehér ilyet tesz, hogy feketék kiirtására szólít fel, akkor meglincselik a liberálisok

amúgy az ázsiaiak csak röhögnek a fehéreken, hogy mennyire gyűlölik saját magukat, a sárgák, ahol élek rettenetesen rasszisták az ázsiaiak és teljesen nyugodtan felvállalják, hogy a fehéreket szeretik, a feketéket gyűlölik, de nekik lehet, mert ők nem fehérek
sőt az ázsiaiak közt is vannak felsőbbrendűek és alsóbbrendűek
a japánoknak is megvan a maguk fajelmélete, amit nem dobtak kukába a 2. világháború után sem, ellentétben a németek fajelméletével
a koreaiaknak is van saját kis fajelméletük (értem ezalatt Dél-Koreát)
közös mindegyikben, hogy ők magukat tartják felsőbbrendűnek a többi ázsiainál
és ezek sikeres népek, szarnak arra, hogy más mit mond
sőt az észak-indiaiak, akik viszonylag fehér bőrűek mélységesen lenézik a déli sötét bőrű indiaiakat
minden rassz rasszista, a rasszjegyek teljesen természetes jelenségek, ez alapján megítélni valakit teljesen természetes
érdekes a szexuális orientációt, fétiseket már teljesen elfogadták, magánügynek tekintik, rád bízzák, hogy ki tetszik, ki nem, szexuálisan vonzódhatsz csak ázsiai diáklányokhoz, teljesen rendben van, de ha valaki nem tetszik neked, nem akarsz vele egy platformon lenni, együtt dolgozni, élni, faji alapon, akkor megbélyegeznek
persze csak ha fehér vagy, mert a fehéreknek mindenkit el kell fogadniuk, különben nácik
minden más rassz szabadon lehet rasszista
a feketék is rasszisták, gyűlölnek minden más rasszt, csak akkor követelnek egyenlő jogokat, elfogadást és ellátásokat, amikor Európában vagy Amerikában ebből hasznuk van
Jamaicaban is rasszisták és homofóbok a fekete raszták, nem csak békésen szívják a füvet, konkrétan hímsoviniszta, homofób, rasszista ideológiájuk van, az újgazdag fehér úrifiúk meg rajonganak értük, hogy milyen cool arcok, hallgatják a zenéjüket, úgy akarnak öltözni, beszélni, mint a niggerek

a fehér ember öngyűlöleténél nevetségesebb dolog nincs a világon
önmaga ellensége a fehér ember, így könnyű lesz legyőznie a többi rassznak

DFK 2014.04.28. 07:27:12

Dél-Afrikában most is appartheid van, csak most a feketék üldözik a fehéreket. Ráadásul emellett még le is pusztították az országot. Mandela utóda , Mbeki, elnökként azt állította, az AIDS-t nem is a HIV vírus okozza, hanem az alultápláltság.
Emlékszünk még a foci vb-re, ahol a nézőket a szálloda és a stadion közt busszal szállították, és máshova, máshogyan nem is volt javalt menni. Kell még mondani valamit a fekete Dél-Afrikáról?

Exploiter 2014.04.28. 07:52:20

Csak annyi a kérdésem, hogy most akkor már jó nekik, ugye?

Powerpill 2014.04.28. 08:11:49

Sikerült eljutnom Dél-Afrikába a múlt hónapban és megmondom őszintén, megdöbbentőhasonlóságokat véltem felfedezni Európa és az ország között. Johannesburgi és durbani példákat tudok mondani, lehet, hogy Fokvárosban más a helyzet.
Az első és legfontosabb, hogy a szervezetbűnözés, ami a legnagyobb probléma, nem az ottani feketék kezében van. A zuluk pl nagyon barátságos emberek, persze van bennük rasszizmus, de azon túl, hogy átbasznak pár dollárral, vagy max elviszik a táskádat, nem nagyon mennek tovább. Az alvilág a (legtöbbször) muzulmán észak-afrikaiak által van irányítva, Johannesburg belvárosa pl nigériai kézben van, ők irányítják a kurvákat és a drogokat, illetve a legtöbb gyilkosságért is ők felelősek.
A fekete dél-afrikaiakban pedig persze van gyűlölet a fehérek ellen (pl farmernek lenni nem a legbiztonságosabb tevékenység arrafelé), de sokkal nagyobb probléma nekik a szegényebb országokból bevándorló, sokkal magasabban képzett emberek. Ilyenek pl a Zimbabweiek. Ugye azt az országot teljesen lerohasztotta az a szociopata majom elnökük, de az oktatás még mindig a dél-afrikai felett van magasan, így gyakran 2-3 diplomás, több nyelven beszélő emberek mennek Dél-Afrikába munkát vállalni takarítóként stb (Nem ismerős?). Ez nem segíti az amúgy is magas munkanélküliséget, és a helyi feketék dühe is inkább ezek fel az emberek felé irányul. a városi nyomortelepeken is zömmel "külföldiek" élnek.
(Természetesen ez nem azt jelenti, hogy a helyiekkel nincs baj, de érdemes megnézni pl Marseille-t. A helyzet ott is ugyanez).
Asszem az Elysiumban láttam, hogy a földi nagyvárosok régi, pompás üvegépületei, meg ex-pénzügyi központjai gyakorlatilag nyomornegyedekként funkcionálnak. hát valahogy így kell elképzelni Johannesburgot is. a felhőkarcolók nagy részében már régen nincsenek cégek, azok kiköltöztek a városok szélére, és gyakran ezeket az épületeket már úgy kell elképzelni mint vertikális nyomornegyedeket (nem a helyiek lakják őket, ők is utálják a helyzetet). az a pár, ami meg még az eredet funkcióját tölti be, állig felfegyverzett őrök által van védve.
Sajnos ezt teszi a hirtelen jött liberalizmus.

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2014.04.28. 08:15:50

Dél-Afrikából az elmúlt húsz évben egy romhalmaz lett.A gazdaság összeomlott,minden 4. nőt legalább egyszer megerőszakolnak életében,a közbiztonság nem létezik,farmereket napi szinten lincselik.A pc ballib meg tapsikol,mert ugye a gonosz fehérek.LOL.Én sok dél-afrikaival találkoztam Londonban és a feketék is visszasírják a jólétet.
Tudtátok,hogy a nagy "nem rasszizmusban" pl. van fekete kvóta?Kötelezően(!) 70% fekete kell,hogy legyen pl. bíróságokon de a rögbi-válogatottban is.

LiberAll 2014.04.28. 08:16:32

Magyarországon is sok volt Dél-Afrikai holland él. Nem olyan szép a helyzet ahogy a média leírja. Kvázi az állam megállt működni, a légierő már nem létezik,mert az összes fehér pilóta lepattant, s nem azért mert rühellték a feketéket, hanem már ők is felétették a családjuk és a saját életüket
@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: Jól leírta a lényeget, hogy mi is van most ott, ennyi, őröljünk, hogy nem ott kell élnünk ...

wanker cunt · http://freeliveteencams.com 2014.04.28. 08:19:17

Dél-Afrikából az elmúlt húsz évben egy romhalmaz lett.A gazdaság összeomlott,minden 4. nőt legalább egyszer megerőszakolnak életében,a közbiztonság nem létezik,farmereket napi szinten lincselik.A pc ballib meg tapsikol,mert ugye a gonosz fehérek.LOL.Én sok dél-afrikaival találkoztam Londonban és a feketék is visszasírják a jólétet.A munkát és közbiztonságot.
Tudtátok,hogy a nagy "nem rasszizmusban" pl. van fekete kvóta?Kötelezően(!) 70% fekete kell,hogy legyen pl. bíróságokon de a rögbi-válogatottban is.Az nem baj,ha pl nem ért hozzá,fel kell venni,ha 30% feletti a fehér...
Csodás liberalizmus

khmm... 2014.04.28. 08:26:19

@hopptarisznyarák: Na igen.... Érdemes olvasgatni a "Mindennapi Afrika" blogot. Rémisztőek az ottani állapotok. :-(((((

Mire mennek a nagy "szabadsággal", ha önmagukat se tudják eltartani... Az egykoron virágzó, gabonaexportőr országból nettó segélyből élő ország lett.

Mansell 2014.04.28. 08:35:38

Akkor pár tény: a zuluk, akik ellen a búrok harcoltak, ugyanakkor érkeztek Afrika déli részére, amikor az első boer telepesek - javarészt Európából elűzött hugenották, a XVIII. században. A szimpatikus zuluk voltak, akik a terület igazi őslakóit, a busmanokat, vagy khoszákat (a busman némileg pejoratív) ezt a gyűjtögető életmódot folytató népcsoportot rabszolgasorba taszították, állatnak tekintették, ha éppen nem kedvtelésből vadászták. A búrok egyszerűen nem törődtek a busmanokkal, mert nem voltak egy súlycsoportban. A zuluk, akik addig minden útjukba kerülő afrikai népet leigáztak, némiképpen megszívták, hogy belekötöttek a búrokba.
Mire azok hatalmas munkával termőre fordították a földeket, megjöttek az angolok, akik a khm. liberális, khm. Gladstone miniszterelnökségének idején kezdték el a szart keverni. Aztán jöttek a koncentrációs táborok, valódi népirtással (a szadista britek üvegport etettek a búr asszonyokkal és gyerekekkel). A vége az lett, hogy a búr háborúk előtt nem sokkal megnyitott gyémántbányák kivétel nélkül zsidó kézre kerültek. Itt pl. a máig létező De Beers Company-t tudnám kiemelni.
Érthetetlen búr antiszemitizmus.
A négerek viszont végre demokratikus körülmények közt bányászhatták a gyémántot, a Föld legmélyebb, legmelegebb fejtésein, a napi műszak végén némi rektális vizsgálattal színesítve. Hiába, ezeket a tulajokat nem lehetett átejteni.
Aztán jött a II. vh. vége, kilépés a Nemzetközösségből, a bojkott gazdasági hátrányait kihasználó, virágzó izraeli-dél-afrikai gazdasági kapcsolatokkal. (Fegyverszállítás embargós országba, cserébe uránszurokérc meg gyémánt.)
A borzasztó apartheid idején ez az ország adta a kontinens GDP-jének egyharmadát.
Aztán jött Willem de Klerk, aki rossz választ adott egy létező problémára, amikor az évtizedekig dédelgetett terrorista Mandelát komoly politikussá értékelte fel. Mostanában leginkább az egy főre eső gyilkosságok, illetve AIDS-fertőzés terén büszkélkedhet világelsőséggel az ország.
Londonban dolgozó, tősgyökeres dél-afrikai srácok panaszolják, hogy amikor lejár az útlevelük, akkor a néger egyszerűen nem hosszabbítja azt meg nekik, így lopva el tőlük az állampolgárságukat. A nyugati világ tele van búr meg angol emigránsokkal, Ausztráliában, az USA-ban, Nyugat-Európában. Ha majd az utolsó fehér is elmegy, akkor az lesz, ami Zimbabweben történik jelenleg: a négerek szaktudás híján halomra döglenek majd éhen, az amúgy igen termékeny szántóföldek fölött ücsörögve, panaszkodva.

sírjatok 2014.04.28. 08:41:47

Azt nem értem, hogy ha a numerus clausus az fújfúj rettentő nácizmus, még én is szégyelljem magam akinek a nagyapja se élt akkor, akkor a dél-afrikai fekete kvóta hogy lehet az elnyomó rasszizmus elleni küzdelem csodás eszköze.

Ja hogy más volt a célcsoport, értem.

khmm... 2014.04.28. 08:52:33

@DFK: Most nem találom a Külügyminisztérium utazási tanácsait, de volt ott bőven "olvasnivaló".

Hirtelenjében ezt találtam, ebből is látszik, mi ott a helyzet köozbiztonságilag...

www.fuggetlenutazo.com/utazas/Del-Afrika/biztonsag/vedooltas/17154/

khmm... 2014.04.28. 08:58:36

@khmm...: Plusz:

privilegetours.co.uk/Orszag_DelAfrikaiKoztarsasag_Info_Tanacsok.html

"mindig legyen résen, a bűnöző ott állhat a sarkon túl;"

Hmmmm.....

2014.04.28. 09:01:40

Ahogy elnézem a fenti kommenteket - melyek a valóságos helyzetet tárják fel Dél-Afrikával kapcsolatban - ez a puska fordítva sült el.
Lehet nácizni az apartheid rendszert - csak ezt már nagyon kevesen nyalják be, mert a többség tisztában van a jelenlegi állapotokkal, valamint a múltban történtekkel.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.04.28. 09:05:07

A gondot abban látom, hogy nem volt megbékélés, csak egyszerűen megszűnt az apartheid.

A lappangó sérelmek meg most korbácsolják az indulatokat, a közeli Mugabe meg csak olaj a tűzre.

_most_ 2014.04.28. 09:12:09

@...elmúlik...: ugyan, Dél-Afrikáról a nácik kultúrkörben már legendát gyártották, közel se annyira rossz a helyzet, mint a nácik beállítják, csak ügye a nácik Dél-Afrikára mutogatva akarják igazolni saját deviáns világnézetük létjogosultságát, azaz hogy a feketék alsóbbrendűek, Obama meg csak röhög a szerencsétlen nácikon :D

Attila F 2014.04.28. 09:24:59

Én értem, hogy a blogger örül a sok kommentnek, de nem lehetne a rasszista hozzászólásokat moderálni? Akkor is, ha ez a kommentek háromnegyedének elvesztését jelentené.

Nem mintha érdemes lenne vitatkozni a rasszistákkal, de egy pillanatra gondoljanak már bele, hogy a dicsőséges fehér "faj" miket adott a világnak az általuk említett dolgok mellett, pl. az inkvizíciót, a maffiát, kirobbantottak két világháborút, létrehozták Hitler Németországát és Sztálin Szovjetunióját, és még hosszan lehetne sorolni. Ezek mind nagyon kifinomult és civilizált dolgok, míg szegény négerek még a fáról sem jöttek le.

Egyébként meg, miként lehet az, hogy a sok bölcs kommentelő csak két alternatívát ismer, az apartheid-rendszert meg a mostanit? Nem lehet, hogy lenne más megoldás is, ahol diktatúra, elnyomás és terror nélkül lehetne működő államot csinálni? A mostani állapotok helyett biztos az apartheidet kell visszasírni? Mert ez kb. olyan, mintha mi a Rákosi-korszakot sírnánk vissza: elvégre a háború után újjáépítették az országot, megindult az iparosodás, városiasodás, nőttek a jövedelmek - most mindezekért cserébe olyan nagy ár, hogy nem volt szabadság, meg pár ember a börtönben volt?

khmm... 2014.04.28. 09:27:28

Ez ugyan elég régi poszt (u8gyanonnan), de a helyzet szerintem azóta csak rosszabb. :-(

www.mindennapiafrika.info/2007/11/07/del_afrikai_koztarsasag_apartheid_utan_s/

khmm... 2014.04.28. 09:28:35

@Attila F: Ki sírja vissza az apartheid államot???

Pusztán sokan megállapítják, hogy a feketék - a nagy szabadságukban - ALKALMATLANOK egy állam fenntartására.

Attila F 2014.04.28. 09:31:17

@khmm...: Nem a feketék úgy általában, hanem ebben az országban épp nem tökéletes a rendszer. Ha mondjuk ránézel az általam említett két országra (hitleri N.o., sztálini SZU), akkor könnyű levonni azt a konklúziót is, hogy a fehér ember ALKALMATLAN egy állam fenntartására. Pedig volt pár ezer éve, hogy belejöjjön...

khmm... 2014.04.28. 09:49:34

@Attila F: abszolút irreleváns hasonlat!

khmm... 2014.04.28. 09:51:35

tortenelemklub.com/ii-vilaghaboru/erdekessegek/222-nemetorszag-gazdasaga-1939-1945

"Németország tehát kiemelkedő adottságokkal rendelkezve, eleve élvezett egy bizonyos előnyt, amit 1936 -tól növelni tudott, amikor gazdasága átállt a haditermelésre. Dr. Fritz Todt, majd 1942 február 7 -től Albert Speer zseniális koponyaként egészen 1943 -ig tudta biztosítani, hogy Németország gazdasága állja a versenyt az USA, a Szovjetunió, Anglia és Franciaország teljesítményével."

Mit tud/tudott a DAK ezzel szemben....?????

Attila F 2014.04.28. 09:57:23

@khmm...: Ja, bocs, én azt hittem releváns. De most, hogy ilyen jól kifejtetted, miért nincs igazam, én is belátom, tévedtem.

Pedig azt hittem, hogy az olyan államok, amelyek intézményesítve engednek teret az állati ösztönöknek, létüket bizonyos népcsoportok kiirtására alapozzák, leigáznak országokat, és háborúba sodorják a világot, nem éppen civilizáltak.

De hát tévedtem, szorri.

2014.04.28. 09:58:44

@_most_: Nem esnék át a ló túlsó oldalára, hogy az apartheidet tegyem követendő példának. De a jelenlegi helyzetről sem mondanám, hogy rózsás, sőt. Azonban a korrekt tájékoztatás alapja, hogy mindkét fél ügyes-bajos dolgait bemutatjuk. Ez ebből a posztból kimaradt.

Attila F 2014.04.28. 10:01:06

@khmm...: Ugye most nem kezded el dicsőíteni a hitleri Németországot? És vajon van-e alantasabb annál, hogy ezt a meglévő tudást és képességet emberek kiirtására és háborúkra fordítsák? Lehet, hogy a kiirtott emberek is jobban örültek volna, ha Speer és a többi "zseni" is a fán maradt volna.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.04.28. 10:03:52

@_most_:

nézz rá Dél-Afrikára, hogy a nemzetközi embargók, kiközösítettség ellenére milyen életszínvonalat tudott biztosítani a benne élőknek, milyen volt a közbiztonság, a GDP és a bűncselekmények száma, jellege
hasonlítsd össze ezt a jelen helyzettel
tedd meg ugyanezt Rhodesia és utódállama Zimbabwe esetében

nézz rá a feketék által felépített államokra: Libéria például
sose uralták fehérek, mégis egy fostenger, emberevő diktátorok, háborúk, erőszak, állati sorban élő emberek
vagy a Haiti, ami évszázadok óta zavartalanul épül le fekete uralom alatt, míg a szomszédos Dominika virágzik hozzá képest

láthatod a mintázatot? látod a folyamatokat?
a tények nem rasszisták, ez a valóság
a színvak is látja a tendenciát

mellesleg itt szerintem senki sem náci, a dél-afrikai fehérek sem voltak nácik
nincs náci párt az NSDAP feloszlatása óta, eleve náci csak német lehet
ez egy fogalmi zavar a fejedben, hogy nácizol mindenkit, aki nem ért egyet veled
ez a végső érved, hogy mindenki náci, aki mást gondol, mint te? ez a liberális hozzáállás a másként gondolkodókhoz?

szerintem itt csak sokan felhívták a figyelmet arra, hogy a dél-afrikai sztroi nem egy sikertörténet
Mandela egy terrorista volt, ha ma tenné ugyanazt az USA ellen, ami miatt egykor elítélték, akkor egy drónról indított rakéta végezne vele ítélet nélkül
Dél-Afrikában meg csak börtönt kapott... a gonosz "náciktól"

ja, Obama és Mandela jó példa arra, hogy a béka Nobel-díj mit ér
megkapta Arafat is, aki szintén terrorvezér volt
Obama akkor kapta, amikor még lófaszt se tett le az asztalra, megválasztása után alig valamivel
mondjuk azóta se tett semmit, amivel kiérdemelte volna, de ez már más kérdés
a Nobel béke díj eleve egy politikai elismerés, ekként kell kezelni

eleve, Hussein Obamánakmi köze Dél-Afrikához?

Egy kenyai bevándorló és egy fehér nő gyereke, akit apja elhagyott, egyszer látogatott meg életében 1971-ben. Fehér emberek nevelték fel, fehér emberek gondoskodtak a taníttatásáról egy fehérek által felépített társadalomban
csúnya, gonosz fehérek...

nem vagy te egy kicsit fehérgyűlölő rasszista?

Mansell 2014.04.28. 10:32:25

Attila F: Tények, érvek említése helyett csupán vagdalkozol, _most_-tal együtt, nem riadva vissza az egyre kevésbé ütős, "náci, rasszista" kulcsszavak elpuffantásától sem. Tipikus. Trollkodás, félrebeszélés (hogy ne mondjam hasbara:-) cenzúra követelése, a plusz infók közösbe dobása helyett. Pedig az internet erről szól. Ami Neked kellene, az a Szabad Nép.

Baloldali érték 2014.04.28. 11:21:22

@_most_: Ja persze, a gyarmatosítás előtt Afrika tele volt fejlett, jól működő államokkal, meg egyébként is a béke szigete volt.

Baloldali érték 2014.04.28. 11:26:27

@sírjatok: Dehogy, azt nem szabad szóvá tenni, hogy napjainkban tucatjával ölik a fehéreket a feketék Dél-Afrikában. Meg hogy az egész állam korrupt és nem működik, nagyobb a szegénység mint előtte.

Dél-Afrika az apartheid miatt volt működő állam. Bizonyára a néger lakosság is így gondolta, mert a nagy rasszista terror idején is befelé özönlöttek a bevándorlók a környező országokból (amik bizonyára a földi paradicsom lehettek volna, mert a csúnyafehérember ott nem rasszistáskodott.)

Attila F 2014.04.28. 11:28:28

@Mansell: Már ne bántódj meg, de ha miért baj az, ha valakire azt mondom, rasszista, mikor az? Vagy te minek neveznéd a fehér felsőbbrendűséget hirdető posztokat? Vagy azt, hogy a feketék alkalmatlanok egy állam fenntartására?
És hát igen, cenzúrát "követelek"...tudod, van amiről nem vitatkozunk, van amit nem írunk le; vannak értékek,amiket nem kérdőjelezünk meg. Nem éltetjük a holokausztot vagy a náci Németországot. A Mein Kampfot sem lehet kiadni, ez is cenzúra, de a világ boldogabbik felén közösen vallott értékeink szerint történik, nyomós okok miatt.

Baloldali érték 2014.04.28. 11:28:53

@Attila F: Nem az a baj, hogy a fehér ember fel tud mutatni nem jól működő államokat. Hanem hogy a feketék a történelem teljes időszaka alatt nem tudnak felmutatni egyetlen jól működőt sem, amely világviszonylatban fejlett és élhető helynek számítana.

Attila F 2014.04.28. 11:53:13

@Baloldali érték: nem hinném, hogy egész Afrikában nincs egy állam se, ami normálisan működne.
De ha még így is lenne, vajon ez azért van, mert alacsonyabbrendűek, vagy más oka van? Milyen szerepet játszhatott a gyarmatosítás és rabszolgatartás pl.? Mi van azokkal a feketékkel, akik sikeresek és nagy hatásúak?

Másrészt, ha mi lenézzük a feketéket, akkor ugye nem pampogunk, ha minket is lenéz egy svájci, egy arab (!) vagy egy amerikai, hiszen az ő gazdasági fejlettségük annyival van felettünk, mint a mienk az afrikaiaké felett.

Alick 2014.04.28. 13:00:36

@Attila F: a rasszizmus az, amikor valaki elvitatja az alapvető emberi méltósághoz való jogot. Annak megállapítása nem rasszista kitétel, hogy a fehér gyarmatosítók civilizációs szervező készsége a legtöbb esetben magasan felette állt az őslakosokénak. Morális vonatkozásban persze nem mindig volt igaz az őslakosokkal szemben... a civilizációs előny egyben nagyobb felelősséget is jelent.

Alick 2014.04.28. 13:14:04

@Attila F: "minket is lenéz egy svájci, egy arab (!) vagy egy amerikai, hiszen az ő gazdasági fejlettségük annyival van felettünk, mint a mienk az afrikaiaké felett."

A jövedelmi viszonyok egy dolog, viszont fogást bárkin lehet találni: a svájciak a világ orgazda-bankárai, az amerikai nagyvárosi közbiztonságot sem kérnénk a mienk helyett...

Attila F 2014.04.28. 13:24:40

@Alick: a rasszizmus inkább bizonyos népcsoportok közötti rangsor felállítását jelenti. Ez persze általában oda vezet, hogy az emberi méltósághoz (sőt, sok esetben, a léthez) való jogot is elvitatják.
És persze, a civilizációs szervezőkészségről lehet vitatkozni, és nyilván elég egyszerű megállapítani, hogy ebben ki a fejlettebb. Csak a kommentekből nagyon is úgy tűnt, hogy a fehérek eme előnyét nagyon sokan úgy fordítják le, hogy a fehérek felsőbbrendűek (csak nézd meg, mennyi négerezés bukkant fel pl.).

2014.04.28. 13:31:54

@Attila F: mi a bajod a néger szóval? reformáljuk a magyar nyelvet mert az óceánon túl ez mást jelent?

Attila F 2014.04.28. 13:36:55

@vuvuzela importőr: Bizonyos dolgokat lehet szándékosan nem érteni. Nyilván neked is világos, hogy degradáló értelemben használták.

2014.04.28. 14:00:52

@Attila F: az is lehet, de a szónak nincs sok köze hozzá. Én gyerekkoromban ezt tanultam pedig nyilván semmi pejoratív nem volt benne. Nem szeretem a kényszeres nyelvújítást. Egy szó hirtelen nem lesz negatív, a szövegkörnyezet ami ezt megadja, nem azt kell kritizálni aki használja hanem aki olyat mond róluk ami szerinted igazságtalan.
Én sok érdekeset olvastam a kommentekből, ez is a világnak egy olyan része amiről szinte semmit nem tudok. Azt csak megerősíti, hogy ha az emberre rászakad a nagy szabadság és a sok jog, nem tud mit kezdeni vele. Ez kicsit minket is érint. Habár a demokrácia szerintem inkább egy irány és egy folyamat mintsem egy állapot. Szerencsére mi azért nem vagyunk annyira lemaradva, a rengeteg negativista ellenére.

2014.04.28. 14:11:29

Kérdés, hogy ha annyira jó ott, akkor a négerek miért tódulnak a fehér Európába, a diktatúrázó libsik meg miért nem költöznek Afrikába?

Alick 2014.04.28. 14:13:58

@Attila F: a régies nyelvben nem volt degradáló a néger, a történelmünkben nem voltak ellentétek a feketékkel kapcsolatban:

néger - fekete
szerecsen - szaracén - általában véve arab
kinézer - kínai
pártus - perzsa/párszi
burkus - porosz
stb.

2014.04.28. 14:21:32

@imperial: Ja bocs, majdnem elfelejtettem, hogy a bissau-guineai útlevelekkel már megtették az előkészületeket.

Attila F 2014.04.28. 14:40:32

@imperial: Megragadtad a probléma gyökerét, és ráadásul zseniálisan összekötötted a dél-afrikai helyzetet a magyar belpolitikával.

engelbert (törölt) 2014.04.28. 15:06:42

Az apartheid a fehér ember biztonságát szolgálta,és mint ilyen, teljességel jogos volt.Nem lehet közös nevezőre hozni a világ lakosságának egyik legintelligensebb és legkifinomultabb népességét (angolok,búrok) az előember színvonalán álló bennszülöttekkel,sem biztonság, sem komfort, egyáltalán semmilyen civilizációs struktúrában.Semmilyen lózunggal nem lehet áthidalni 50 000 évnyi evolúciós lemaradást.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.04.28. 15:40:51

@Attila F: hazudsz! és ez még csak enyhe kifejezés arra, amit itt összehordasz

a Mein Kampf-ot ki lehet adni, demokráciákban mindenképpen, időről időre ki is adják, esetleg széljegyzetekkel ellátva, de egy valódi demokráciában ki lehet adni
ennyi erővel én a Bibliát és a Koránt tiltanám be, mert azok sokkal több ember életét követelő ideológiákat terjesztenek, de mivel én valódi demokrata vagyok, ezért nem teszem, nem követelem ezeknek a gyűlöletirodalmaknak a betiltását, inkább érvelek ellenük

cenzúrát az követel, aki kifogyott az érvekből vagy meg akarja semmisíteni, el akarja hallgattatni a másként gondolkodókat
egy szabad társadalomban minden értéket meg lehet kérdőjelezni, mindent ki lehet mondani
nincs olyan, amit ne lehetne leírni!!!
ez diktatúra lenne
vitatkozni kell, aki ettől fél, az a szabad, gondolkodó emberektől fél
a másik nácizása tipikusan az érvekből kifogyott ember által végső elkeseredettségben elkövetett aljas rágalmazás, a vitapartner megbélyegzésére tett kísérlet, a másik diszkreditálása, lesöprése érvek nélkül
lényegében a nácizás a demokratikus, valóban liberális, felvilágosult társadalmakban szalonképtelen, mert kizárja a vitát, logikus érveket, rövidre zárja a vitát és lehetetlenné teszi a diskurzust
olyan ez a nácizás, mint istenre hivatkozni egy vitában, miszerint én hiszek istenben, te nem, ezért neked nem lehet igazad, sőt te a sátán ügynöke vagy, ki vagy lőve a vitából, én győztem...
nonszensz, érvelési hiba, ez a náci kártya
lehet csinálni, csak azzal maga a nácizó írja ki magát a vitára alkalmas emberek halmazából

nézz rá a feketék által alapított és évszázadok óta általuk vezetett államokra:

Libéria: feketék alapították, sose állt gyarmati uralom alatt, sőt az amerikai demokráciát próbálták másolni, intézményeiket onnan vették át, ami fehér uralom mellett a tengerentúlon igazi sikertörténet lett, az Afrikában fekete kivitelezéssel rémálommá fajult
hivatalosan 1847 óta létezik Libéria, de a feketék már jóval előtte ott voltak és telepeket, városokat hoztak létre

Haiti: függetlensége 1804-re nyúlik vissza, franciáktól függetlenek lettek, megörökölték a francia jogrendet, amit átvéve szerte a világon fejlett, jól működő államok jöttek létre, nem így Haitin, ahol diktatúrák váltották egymást, mindenki szart mindenre, kiirtották az összes erdőt és most is nemzetközi szervezetek segélyiből élnek
ugyanazon a szigeten van Dominikai Köztársaság is, ahol elég normális viszonyok uralkodnak, nem irtották ki a természetet, sokkal magasabb a HDI, sokkal magasabb a GDP, egyszerűen jobb hely, mondhatni turista paradicsom, pedig természeti adottságai pont ugyanolyanok voltak alapból mindkét országnak, sőt Dominika még később is lett független a csúnya fehér gyarmatosítóktól, mint Haiti, ahol már 1804 óta gyarmati uralomtól mentesen élnek és halnak a feketék (a fehéreket kiirtották 1804-ben, a nőket és gyerekeket is, szigorúan rasszista alapon)

még egy fun fact: Haiti lakosságának 95%-a fekete (a maradék mulatt), Dominikai Köztársaság lakosságának csak 11%-a fekete, a nagy része keverék, és tizenegynéhány százalék fehér
kb. ez az egyetlen különbség, amit én felfedezni vélek a két állam lakossága között
semmi rasszizmus, csak a tények
ahol sok a fekete, az az állam csődöt mondott, pedig Haiti minden tekintetben előnyben volt Dominikával szemben, korábban lett független, demokráciát a franciáktól vették át (Haitin még a nemzeti jelszó is a Liberté, Égalité, Fraternité, aztán mégsem olyan jó ott élni, mint Franciaországban)

ja, még egy vicces dolog, a haiti lakosságon belül is van rasszizmus, akinek a bőre fehérebb, mulatt, azt felsőbbrendűnek tartják, pedig fehérek már nagyon régen nem sanyargatják őket (1804 óta), nem kényszerítette rájuk senki ezt a dolgot, fajelméletet, sőt egy időben ki is irtották a fehér lakosságot a gyarmati uralom lerázása után a 19. században

en.wikipedia.org/wiki/1804_Haiti_Massacre

na ennyi meg egy bambi

Kubában is, ahol tényleg szocializmus van, megvan a rangsor: a fehér a felsőbb vezető, a mulatt a középső, a proli meg a fekete
mindezt egy olyan rendszerben, ahol rasszizmusról szó se lehet
egyszerűen az értelmi képességek ilyen rangsorba állítják a polgárokat, szigorúan osztály nélküli társadalom van, szocializmus, aztán mégis kiütköztek az értelmi különbségek a rasszok között
ezek szerint a természet rasszista...

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2014.04.28. 15:56:00

Hihetetlen az összefüggés és hasonlóság az akkori dél-afrikai rendszer (besúgó- és rendőrhálózat) és a mai kanadai rendszer között, ami (egyelőre a nagyvilág által) nem ismerten a faji elnyomásra kezd épülni. Úgy vélem, egy egyébként egészségesnek vélt politikai-gazdasági hatalom akkor kezd el igazán olyan szélsőségek felé hajlani, mint anno Németország, később a Dél-Afrikai Köztársaság vagy manapság a Kanada (és idővel az Egyesült Királyság)(direkt nem említettem az Egyesült Államokat és Izraelt), amikor a bevándorló csürhe legalizálását és "etetését" megunván a nép olyan vezetőket választ, akik vissza szeretnék szorítani az élősködést és országvesztést.
Ez működött egy darabig Németországban, kiválóan működött a Dél-Afrikai Köztársaságban, illetve elkorcsosult változata kezd egyre inkább teret nyerni Kanadában. Megint csak nem beszélek a másfajta undormány úton haladó USA és Izrael berendezkedéséről, mert most nem ide tartozik.

Úgy vélem, mint ahogy sok helyütt olvasni is lehet, hogy bár a rendszer magas szintű erőt, elnyomást és korrekt szabálykövetést képviselt, de ettől még élhetőbb volt, mint manapság - illetve ne feledd, hogy a szokásos libsi felhígulás miatt lett később egy halom szemét lakhelye és temetője.
Nagyon kellemes a cikk, várom a folytatást.

ö...mikó? 2014.04.28. 16:14:54

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!: Szépen összeszedted, ehhez sok mindent nem lehet hozzátenni...

ö...mikó? 2014.04.28. 16:24:27

@_most_: Ez aztán az érvekkel teletűzdelt, kimerítő és korrekt válasz. Olyan furcsa, hogy az általad "náci"-nak tartott kommentelők válaszában legalább vannak tények, logikai összefüggések, a hozzád hasonlóak meg csak személyeskednek, deviánsoznak, meg lehülyéznek. Gratulálok.

ö...mikó? 2014.04.28. 16:41:33

@Attila F: Eszed sok. Istenem, alapvető dolgokat nem fogtok fel. A rasszizmus önmagában nem lehet bűn, szép is lennek a gondolat rendőrség. Tudod mi bűn? Mindenhol a világon? A gyilkosság például, az bűn, az undorító. Teljesen mindegy, hogy mi az oka. Volt ezzel kapcsolatban egy elég találó mém, de ugyse értenéd meg. Azért belinkelem:
kepfeltoltes.hu/view/140428/rassz_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Meg kell nézni, hány gyilkosságot követtek el az apartheid alatt (teljesen mindegy, hogy milyen rassz alál tartozó az áldozat, az ember az ember), majd megnézni most mennyit követnek el egy évben.

Tudod az az undorító a hozzád hasonlókban, hogy annak a sok millió áldozatnak és hozzátartozóinak a szenvedését relativizálod, akiket megerőszakolnak, meggyilkolnak, kirabolnak. Mert PC vagy, és el is hiszed, hogy ezzel jót teszel.

ö...mikó? 2014.04.28. 16:51:57

@Attila F: Ja, az meg külön undorító, hogy magadat, mint a megtestesült és felsőbbrendű gondolkodó a cenzúrát hiányolod. Öngól mondhatni, de @Az evolúció megfordítója... vissza a fára! már jobban megfogalmazta ezt...

Attila F 2014.04.28. 18:45:27

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:
- Csak a pontosság kedvéért: én nem náciztam. Bár ezzel se lenne gondom. Aki náci eszméket vall, vállalja hozzá a címkét is. Te rasszista gondolatokat írsz, hiszen úgy véled, hogy pusztán bőrszínük alapján az emberek értelmi szintje eltér. Így, gondolom, felvállalod a rasszista jelzőt is.
- Valódi vitát szeretnél, de azért egy velős "hazudsz!" felkiáltással kezded a hozzászólásod. Felhívom figyelmed, hogy maximum tévedek, de nem hazudok; ugye tudod, mi a különbség. Egyébként ebben a kérdésben nem: magad is leírod, miként lehet kiadni a Mein Kampfot; magyarázatokkal, kiegészítésekkel, amelyek kontextusba helyezik a mondanivalót.
- Cenzúrát "követelek": azt gondolom, van (vagy legalábbis kell lennie) egy érték-minimumnak, amit egy modern társadalom közösen vall. A rasszizmus elítélése ilyen. Egyébként a holokauszt-tagadás vagy a kommunizmus bűneinek tagadása is büntetendő; előbbit ugyebár olyan élenjáró demokráciák is büntetik, mint Németország.
- A sok példával mit akarsz pontosan bizonyítani? Hogy a feketék alacsonyabbrendűek, mint a fehérek? Vagy miért fáradsz ennyit? Tudod, a múlt század elején rengeteg "tudományos" könyv született a fajelméletről. Mengele és társai rengeteg "tudományos" kísérletet végeztek, könyvtárnyi könyvet írtak, mégsem volt igazuk. Rengeteg dologgal lehet magyarázni egyes tényeket. Légy szíves, vedd a fáradtságot, és hasonlítsd össze Észak-, és Dél-Amerika fejlődését. Mindkettőt fehérek gyarmatosították, az egyik mégis virágzik, a másik pedig sokkal alacsonyabb szinten van. Az angolok ezek szerint magasabbrendűek a spanyoloknál és a portugáloknál? A te elméletet szerint igen.

engelbert (törölt) 2014.04.28. 18:51:52

Egyébként mennyivel rosszabb az ha adminisztratíve megtiltják hogy bizonyos intézményeket látogass,illetve ha az ott élők agyonvernek mondjuk az etnikai hovatartozásod miatt? Mert ugye aki betéved New York L.A. vagy újabban már Európa városainak színesbőrűek által lakott negyedeibe,az számolhat vele hogy élve nem jön ki.Emlékezzünk Szögi Lajosra, amikor a rasszizmusról rikácsolnak az okostojások...

Attila F 2014.04.28. 18:58:49

@ö...mikó?: Köszönöm a bókot, eszem sok. Felteszem, neked is, úgyhogy mi lenne, ha a csak a másik véleményét minősítenénk, és nem a személyét pocskondiáznánk?
Tudod, a rasszizmus önmagában is bűn. Persze a gyilkosság súlyosabb, de pl. a lopás is bűn, csak épp enyhébb, mint egy gyilkosság. És igen, a rasszista kiabálás önmagában még nem ölt meg senkit, de volt már rá példa, hogy a kiabálás emberek elgázosításába és milliók legyilkolásába csapott át, nem is egyszer. Jó lenne, ha tanulnánk valamit a múlt történéséiből és bűneiből, hogy még egyszer ilyen ne történhessen meg. Hát ezért nem szabad ennek teret engedni, és ezért "követelek" cenzúrát ebben a kérdésben. Persze, mégis vitatkozok itt, bár tudom, ez teljesen felesleges.

És én nem hinném, hogy az apartheid egy jó rendszer lett volna a kevés gyilkosság miatt. Felteszem, a Kádár-rendszerben kevesebb volt a gyilkosság,mint most, de attól még nem mondjuk, hogy jobb rendszer lett volna. Ahogy a náci Németországot sem menti, hogy sok autópályát építettek, meg csökkent a munkanélküliség, stb.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.04.29. 03:59:07

@Attila F: nem tevedtel, hazudtal
Tobb dologrol is, de amit most probalsz kimosni az a Mein Kampf kiadasa
Ki lehet adni, te is tudtad, de tudva ezt mast allitottal.

A rassz teljesen termeszetes dolog. Mint a hajszin, szemszin. Ha valaki azt irja, hogy a magas barna haju embereket szereti, akkor az rendben van. Ha valaki azt mondja, hogy az azsiai tinilanyok jonnek be neki, akkor is rendben van. Ha azt mondja egy ferfi, hogy a szakallas skandinav tipusu ferfiakat szereti, mert buzi, az is rendben van. Miert nem preferalhatnam en a feher rasszt? En a tobbi rassztol se vitatom el, hogy emberek, hogy joguk van elni es szaporodni, de arra senki se kenyszerithet, hogy szeressem oket.
Mellesleg Azsiaban elek. Annyira gonosz rasszista nem lehetek :)
Minden rassznak megvannak a sajat jellemzoi. Ezt az azsiaiak is igy gondoljak es ez teljesen rendben van.
Minden rassz rasszista, a feherek is. Csak a legtobb feher a feher rasszt gyuloli, sajat magat.
En nem fajgyulolo vagyok, hanem fajszereto. Szeretem magam. Nem akarok senkit kiirtani, de szeretnem, ha nem lenne elvaras, hogy gyuloljem magam csak azert, mert feher vagyok.
A rasszok kozti kulonbseg termeszetes jelenseg. Termeszetesebb, mint a gazdasagi kulonbsegek, amiket mestersegesen hoztak letre.
Termeszetes tulajdonsaguk alapjan megitelni masokat termeszetes dolog.

A rasszizmus onmagaban nem bun, csak a hanyatlo nyugaton hiszik ezt. Ez az egyen ertekitelete, ami a szemelyisegenek integrans resze, ezt kontrollalni gondolatrendorseget jelent. Ez pont olyan, mint masoknal a vallas: egyesek kivalasztott nepkent tekintenek magukra (zsidok es egyes kereszteny szektak), ezt lehet hulyesegnek tartani, de ez az o meggyozodesuk, nem kell megvaltoztatni oket vagy betiltani a kirekeszto ideologiajukat. Magukat rekesztik ki a tobbi ember kozul es ehhez joguk van. Magukat kulonboztetik meg masoktol. En is igy vagyok ezzel. A feher faj kisebbsegben van a Foldon. Hogy is tudna kirekeszteni mas fajokat, akik tobbsegben vannak? Magukat tudjak esetleg kirekeszteni, amihez joguk van. Mindenki azt gondol, amit akar. A vilagon egyetlen csoport van, akiknel ongyuloletet tapasztaltam: feher nyugatiak. Ez nem egeszseges, ezert en ezt elutasitom. Ahol most elek, az emberek buszkek arra, hogy sargak,azsiaiak es eszukben sincs magukat egyenlonek tartani masokkal. Ezt nem hangoztatjak lepten-nyomon, egyszeruen termeszetesnek veszik, ez a kulturajuk resze.
Te dughatsz negereket, ferfiakat, noket, gyerekeket, en nem szolok bele. Te se szolj bele, hogy en miert nem kurok negereket, kecskeket, ferfiakat. Ez mindenkinek a sajat valasztasa.
Az nem liberalis hozzaallas, hogy mindenkinek csak ugy lehet latni a vilagot, ahogy te azt szeretned. A te fejedben nincs rend, de ez is a szemelyiseged integrans resze, hozzad tartozik, nem tiltom meg neked, hogy hulye legyel.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.04.29. 04:23:36

@Attila F:

azt ketlem, hogy a Kadar-rendszerben sokkal kevesebb gyilkossag lett volna, mint manapsag Magyarorszagon
A 90-es evekben volt egy felfutas meg a buncselekmenyek jellege reszben megvaltozott, de mara visszaallt alacsony szintre
Van par szaz emberoles evente Mo-on, amik mindenkeppen bekovetkeznek, ezek indulati cselekmenyek, csaladon beluli tragediak, egyutt italozo alkeszek egymasnak esnek szekekkel es valaki meghal
Ezek mindig is meglesznek, egy bizonyos szam ala ezert sem szorithato az emberolesek szama, ez az adott orszagra, kulturara, rasszra jellemzo szam, ezeket a buncselekmenyeket a halalbuntetes vagy visszaesok eletfogytra itelese se akadalyozna meg

Ami az embereket irritalja az az a tipus, ami ettol elter: ciganyok faji alapon kivalasztanak, megeroszakolnak es lemeszarolnak fehereket (olaszliszkai "old meg a magyart" tipusu etnikai alapu brutalis emberoles, idos videki emberek elleni bestialis, allatias tamadasok, 86 eves oregasszony megeroszakolasa es megcsonkitasa, majd Sokol radio es 300 forint eltulajdonitasa stb.), maffia jellegu nyilvanos leszamolasok, robbantasok (90-es evek ota visszaszorultak, leosztottak a terepet), nagy szamu sertett serelmere elkovetett buncselekmenyek (mori meszarlas) es mindezt megfejeli, ha mar volt buntetve az elkoveto korabban es ahelyett, hogy felakasztottak volna, ahogy civilizalt embervedo allamokban szokas, kisetalt a bortonbol par ev wellness utan

Attila F 2014.04.29. 10:38:34

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára!:
Úgy látom, tombolsz a náci címke ellen, de könnyű kézzel szórod a hazug és hülye jelzőket. Ezek bizonyára építik a vitát, ugye? Aki nem ért egyet veled, az csak és kizárólag hülye lehet, világos.

És nem, senki nem tiltja meg, hogy valaki barnahajúakat, vagy ázsiai lányokat szeressen. Csak az a baj, hogy a rasszizmus nem ezt jelenti, hanem valamely népcsoport felsőbbrendűségébe vetett hitet (ami ugye azt is jelenti, hogy más népcsoportok alacsonyabbrendűek). Szélsőséges esetben az alacsonyabb rendű emberek kiirtását jelenti. És míg "természetes tulajdonsaguk alapjan megitelni masokat termeszetes dolog", ahogy írod, itt nem ez történik, hanem az, hogy a téma szempontjából irreleváns, magyarázó erővel nem bíró attribútum szerint bélyegeznek meg csoportokat, pl. "a néger az buta". MINDEN néger buta, ugyebár. Sőt, életképtelen. Még egy államot sem bírnak működtetni ezek a szerencsétlenek.

Az pedig súlyos félreértés, hogy a "nyugati fehér" öngyűlölő lenne. Csak úgy lehet büszke valaki a saját indentitására, ha másokat lenéz? Nem lehet magabiztos, integráns, büszke valaki, ha egyenlőnek tartja magát másokkal? A saját személyiségünket és a kiválóságába vetett hitünket csak a másokhoz való méricskélés határozza meg? Biztos az a jó, ha különbnek tartod magadat, és ráadásul minden fehér embert, csak azért, mert véletlenül fehérnek született? Nem arra kéne elsősorban büszkének lenni, amit elértél vagy létrehoztál? Ami persze az se zárja ki, hogy büszkén, öntudatosan éld meg gyökereid, származásod.

Sajnos a saját felsőbbrendűségünkbe vetett hit rengeteg szörnyűséghez vezetett a történelem során. Pl. azokhoz a dolgokhoz, amit Japán művelt a 2 világháború során (ha már Ázsiáról írsz).

Csak hogy lásd, milyen álságos az érvelésed, ültessük át más közegbe, pl. a nemek közé, hiszen ha a "fajunk" szerint rangsorolunk embereket, akkor nyilván más dimenziók mentén is megtehetjük.
A nők nyilván alacsonyabb rendűek, mert gyengébbek, butábbak (nézd csak meg, mennyivel kevesebb köztük a Nobel-díjas; anyám, szinte nincs is értelmes gondolatuk), a költő is kevesebb köztük, női hadvezér pedig szinte egyáltalán nem is volt. Az egy Jeanne d'arc jut eszembe, de hát ő is zakkant volt. Testük ab ovo a gyerekszülésre alkalmas, tehát jobb is, ha otthon maradnak, és potyogtatják a gyerekeket, a komoly dolgokat pedig bízzák csak a férfiakra. Én persze nem nézem le a nőket, csak azt gondolom, a férfiak különbek. Ami jogos, mert én is férfi vagyok. Az a férfi, aki nem nézi le a nőket, nyilván öngyűlölő, hiszen természetes, hogy a saját fajtánkat többre tartjuk. Egyedül a nyugati férfiak gondolják, hogy a nők egyenrangúak, de ez nem egészséges, én elutasítom. Én egyébként egy nővel élek, tehát annyira nőgyűlölő azért nem lehetek, ugye? Csak hát, vannak, akik kicsit jobbak, nemesebbek a nőknél.

Jaj, de könnyű logikusan érvelni ilyen dolgok mellett, nemdebár? Csak ettől még nem lesz igaz. Ahogy a rasszizmus sem.

vasbeton81 2014.05.09. 16:59:10

Del-Afrikaban szulettem, elek es dolgozom (Magyarorszagon is eltem, iskolaba is jartam ott majd dolgoztam is par evig), igy van ralatasom az itteni helyzetre. En olyan eletszinvonalat engedhetek meg magamnak es a csaladomnak itt, amire Magyarorszagon semmi eselyem se lenne (politikus nem akarok lenni, mert estenkent nem szeretnem magamat lekopdosni a tukorben). Minden nagyvarosnak vannak veszelyes negyedei, igy pl. Johannesburgnak is, oda nem megyek be es kesz. Sok fekete, indai es coloured ismerosom, baratom is van, soha nem hallottam toluk gyulolkodo beszedet. A legjobb baratom egy zambiai fekete mernok, aki sokkal muveltebb sok magat nagy afrikaner-nek tarto utolso senkihazinal. Feketek es feherek kozott ugyanugy megtalalhato a sopredek, de a tobbseg teljesen normalis.

Gringo 2014.12.21. 00:06:42

@Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt: Szögi Lajost nem azért lincselték meg, mert magyar volt, hanem mert elütött egy gyereket!

Gringo 2014.12.21. 00:12:52

@Attila F: Ez a nőkről szóló rész nagyon jó! Ellopom, és ha haveri körben vitatkozunk, (mivelhogy a legközelebbi barátaim, munkatársaim, és rokonaim is rasszisták) el fogom mesélni. Hátha fog rajtuk a szó. :)
Én egyébként azt a lassan 25 éves sztorit szoktam felemlegetni, amit én is döbbenten éltem át, mikor először mehettünk szabadon Ausztriába, és a boltban ki volt írva, hogy :Magyar ne lopj!
süti beállítások módosítása