Friss topikok

  • : @igaz_ember: "mert az afgán népet Nagy Sándor óta mindenki támadja" Nagy Sándor korában még nem... (2016.11.20. 19:14) Az „afgán szamuráj”
  • Don Gó: A zsidó nem ember, hanem a sátán földi helytartója. (2016.01.18. 16:23) Zsidó bosszúállók
  • : @fehérfarkas: Általában szeretem a kommentjeidet, mert sokat lehet belőle informálódni a Közel-Kel... (2015.07.26. 17:50) A világ 10 legveszélyesebb országa
  • bealina: Szerintem a férfiak hatalmi rivalizálása okozza ezt a csonkítást.A férfi csiklója a makkja,a barla... (2015.05.24. 20:51) Minden nő rémálma?
  • Gringo: @Attila F: Ez a nőkről szóló rész nagyon jó! Ellopom, és ha haveri körben vitatkozunk, (mivelhogy ... (2014.12.21. 00:12) Húsz éves a szabadság Dél-Afrikában – 1. rész

Címkék

Adolf Hitler (1) Afganisztán (2) AIDS (1) Alekszandr Litvinyenko (1) állampolgárság (2) animiszmus (1) arab-izraeli háború (4) arányos elosztás (2) bandák (2) bevándorlás (1) bolsevikek (2) bombázás (1) Borisz Berezovszkij (1) börtön (1) bosszúállók (1) bűnözés (1) bűnszövetkezet (1) Csád (1) család (3) Délvidék (1) drog (3) egészségügy (1) éhezés (1) éhínség (1) Elektronikus hadviselés (1) emberi jogok (6) ENSZ (5) erősen limitált jogok (1) esélyegyenlőség (4) etióp-zsidók (1) etnikai tisztogatás (3) etnikum (1) Európa (3) Európai Bizottság (1) felderítés (1) férfi (1) földgáz (1) fürtös bomba (1) Gáza (2) globális piacgazdaság (1) gyerekek (2) háború (2) Haiti (1) halál (1) Hezbollah (3) Hideg napok (1) HIV (1) holokauszt (3) Hruscsov (1) humántőke (1) ideológiák (1) internacionalizmus (1) intolerancia (4) ipar (1) iszlám (1) izrael (1) Izrael (5) Jemen (1) Josip Broz Tito (1) kazettás bomba (1) Kibera (1) kisebbségek (1) kiszolgáltatottság (7) kitoloncolás (2) klánok (1) kommunizmus (3) koncentrációs tábor (1) Kongó (1) környezetszennyezés (1) Krím (1) Krím félsziget (1) Laosz (1) lázadás (2) lehallgatás (1) letartóztatás (1) Libanon (1) magyargyűlölet (1) második világháború (1) megaláztatás (1) mentális betegségek (2) migráció (1) Mihail Hodorkovszkij (1) Moszad (2) munkanélküliség (2) nácik (2) NATO (1) népírtás (1) (2) nyomornegyed (7) Nyugat-Afrika (2) oktatás (1) oligarcha (2) Oroszország (3) orosz medve (2) Pakisztán (3) polgárháború (5) poligámia (1) prostitucíó (1) Putyin (3) rakétatámadás (1) rasszizmus (2) Roman Abramovics (1) segély (1) síita (2) spiritualizmus (1) stigmák (5) suicid (1) szegénységi küszöb (3) szexi (1) szexualitás (1) Szíria (1) szociológia (1) Szomália (1) Sztálin (1) Szudán (1) tálib (2) társadalom (7) temetés (1) természetgyógyász (1) terrorizmus (3) tévhitek (1) többférjűség (1) többnejűség (1) tolerancia (2) történelem (6) travellerek (1) Trianon (2) tudás (2) túlnépesedés (1) Uganda (1) Ukrajna (3) USA (4) Venezuela (1) vérengzés (1) zsidó (2) zsidók (3) zsidó brigádok (1) Címkefelhő

Világpolitika

Blogunkban szeretnénk rávilágítani a világ érdekes eseményeire, és az azok mögött megbúvó összefüggésekre és igazságokra.

"A tiszteletlenség a szabadság bajnoka, ha nem egyetlen védelmezője." Mark Twain

2014.05.09. 09:36 Vilagpolitika

Amerika elhallgatott történelme

Vérfürdő a Black Wall Street-en

 

- lz -

Az egyesült államokbeli Oklahomában található Tulsa városában élt a XX. század elején az egyik legsikeresebb és leggazdagabb afro-amerikai közösség - központjában az Greenwood Avenueval - az utcával, melyen fehér ember nem járt. Greenwood polgárai büszkék voltak erre a tényre, mert szükségét érezték egy helynek, amit nem kellett megosztani a tulsai fehér közösséggel. 1921-ben a környék életét egy faji ellentét nyomán kialakult tragikus lázadás rázta meg, ami teljesen felborította a város addigi életét.

 Tulsariotpostcard2.jpg

Az amerikai Kis Afrika

A Greenwood Avenue vörös téglás épületei adtak otthont az amerikai fekete üzleti negyednek, a „Black Wall Street”-nek. Ezekben az épületekben működtek a környék leggazdagabb virágzó vállalkozásai, köztük élelmiszerboltok, bankok, könyvtárak, és még sok más. Itt élt számos neves fekete üzletember, sokan köztük multimilliomosok. Nem csak tudásuk volt sikerességük titka, hanem a faji elkülönítési törvény is, amely megakadályozta, hogy a feketék Greenwood-on kívül máshol vásárolhassanak.

black_history_booker_t_washington1.jpg

 

brookie_art_caro_photo-breaker_38560.jpg

Tulsa feketék által lakott környékeit, a város északi területein élő fehérek csak „Kis Afrika” ​​és egyéb becsmérlő nevekkel illették.  Az ott élők legtöbben szökött rabszolgák leszármazottai voltak, vagy éppen a Seminoles indiánok egykori rabszolgái. (!) Sok fekete amerikai költözött ide 1907 után, amikor Oklahoma önálló állammá vált. Oklahoma képviselte ugyanis a változást, és az esélyt a fekete amerikaiak számára, hogy elmenekülhessenek a rabszolgaság és a rasszizmus elől. A kialakuló közösség később felvette a Greenwood nevet, és az 1921-es évben már körülbelül 10.000 fekete amerikai férfi, nő és gyermek otthona volt.

blackwall.jpg

 

Északkelet-Oklahomában a kisebbséggé alakult feketék gazdasági jóléte sok faji és politikai feszültséget okozott. A Ku-Klux-Klan megjelenése Oklahomában gyökeresen megváltoztatta az addig toleráns állam képét és életét. A becslések szerint röviddel a megalakulása után, 1921-ben csak Tulsa városában már mintegy 3200 tagja volt a Klánnak.

tulsa-kkk-1923.jpg

KKK.jpg

 

A tulsai faji lázadás (Tulsa Race Riot)

A lázadás 1921. május 31-én tört ki, amely az egyik legpusztítóbb faji zavargás volt az amerikai történelemben, és ami tönkretette az egykor virágzó greenwoodi közösséget.

A szikra egy hír volt, amely szerint a 19 éves afro-amerikai Dick Rowland egy liftben megtámadta és megerőszakolta a 17 éves Sarah Page-et - bár a bíróság felmentette a vádlottat. Röviddel azután, hogy az újságcikk megjelent, a fehérek egy része úgy döntött, ők szolgáltatnak igazságot, és megölik Dick Rowland-ot, aki akkor még a börtönben tartózkodott. Délután egy csapat fegyveres fehér ember gyülekezett a börtön előtt, majd ezt követően egy csoport afro-amerikai férfi sietett a helyszínre Dick Rowland védelmére. Az indulatok akkor szabadultak el, amikor egy fekete megpróbálta elvenni a pisztolyt egy fehér embertől, és a fegyver elsült. Az eset következtében sokan mások is fegyvert ragadtak, és kitört az erőszak. A felfegyverzett fehérek elárasztották a Greenwood negyedet és elpusztítottak mindent és mindenkit, akit értek. A vélhetően a Ku-Klux-Klan által irányított támadásoknak férfiak, nők, sőt gyermekek is áldozatul estek. Sokakat házakba zártak, az ajtókat eltorlaszolták és rájuk gyújtották az épületet. A fehér tömeg néhány fekete tulajdonú repülőgépet is ellopott, hogy azokról saját készítésű bombát és dinamitot dobjanak le. A feketék gyanították, hogy az egész támadás előre eltervezett volt, mert a városi fehér férfiak, nők és gyerekek a határon álltak, és végignézték, ahogy a feketéket lelövik, megégetik, és meglincselik.

images (1).jpg

 

Men with guns in car.jpg

timthumb.jpg

Race-Riot-3.jpg

 Tulsa-Race-Riot-Black-Wall-Street-Blacks-arrested-on-truck-060121.jpg

WhitesTulsa-Race-Riot.jpg

MountZion3.jpg

black-wall-street arrest.jpg

Smoke-billowing-during-the-1921-Tulsa-Race-Riot.jpg

Tulsa_Race_Riot__1921__Ok__Hist__Soc__.jpg

images (3).jpg

images (2).jpg

A kormánycsapatok végül június 1-én délután érkeztek a helyszínre, de addigra nem sok maradt az egykor virágzó Greenwood kerületből, szinte minden elpusztult: 21 templom, 21 étterem, 30 élelmiszer bolt, több mint 600 különböző vállalkozás, két mozi, valamint egy kórház, bank, posta, könyvtárak, iskolák, ügyvédi irodák, a fél tucat magán repülőgép, és a teljes helyi busz hálózat. A vagyoni kár összesen másfél millió dollár volt. Hivatalosan 26 fekete és 13 fehér halt meg a harcokban, de a legtöbb becslés ennél jóval magasabb számról szól. Az Amerikai Vöröskereszt adatai szerint több mint 300 fekete vesztette életét, és további 8624 személy szorult kórházi ápolásra.

14758140_SA.jpg

 

tumblr_n2dc5hRvTp1rfgmbqo3_1280.jpg

A támadás 16 órája alatt több mint 8000 feketét vettek fel a helyi fehér kórházba különböző sérülésekkel (a fekete kórház leégett), a rendőrség pedig több mint 6000 fekete greenwoodi lakost tartóztatott le. A becslések szerint 10.000 fekete maradt hajléktalan, 35 városi tömbház és 1256 rezidencia leégett.

x-1982.33.5-race-riot-fire-sm.jpg

Az események és a lázadás hosszú ideig kimaradt a helyi és az állami történelemből. Az 1921-es tulsai etnikai lázadást csak ritkán említik a tankönyvek, ez Amerika elhallgatott történelmének része. 1996-ban, az állami törvényhozás megbízást adott egy jelentés elkészítésére, amely feldolgozza az eseményeket, az áldozatokat és a károkat, mely a fekete közösséget érték. A 2001-ben megjelent jelentés tartalmazza a bizottság ajánlásait egyes kompenzációs intézkedésekre, amelyek nagy részét azóta sem hajtották végre az önkormányzatok. Az állam törvényt fogadott el a túlélők leszármazottai számára igénybe vehető ösztöndíj megalapításáról, és a Greenwood emlékpark létrehozásáról. Az utóbbit 2010-ben szentelték fel.

2202770673_53eb2f95b8.jpg

 

A Ku-Klux-Klan igaz illegálisan, de azóta is működik a Dél államaiban, bár manapság főleg a latin bevándorlókat érik atrocitások. Az autóutak mellett, elhagyott dombtetőkön, a mai napig láthatóak szimbólumaik, zászlóik, és sajnos sok esetben áldozataik.

40.si.jpg

 

tulsa-renames-street-dedicated-to-kkk-member.jpg

122 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://vilagpolitika.blog.hu/api/trackback/id/tr466141855

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

_most_ 2014.05.09. 20:22:46

@engelbert: jó hogy vannak ilyen felvilágosult emberek, mint te, aki tudják , hogy igazából a feketék a gonoszak és a fehérek a tökéletesek, csak nevetni tudok, mikor az ennyire ostoba emberek mint te gondolják magukat bárkinél is felsőbbrendűnek :D Amúgy meg gondolom rengeteg négerrel találkozik egy magyar ember :D

_most_ 2014.05.09. 20:32:16

@sivatagi n.: azért mielőtt nagyon magadra vennéd a fehér ellenes propagandát, jobb ha tudod, hogy a magyarok nem fajtiszta fehér emberek :D

sivatagi n. 2014.05.09. 20:41:11

@Tisztelt Roll!:

Nem véletlenül mondják, hogy a négerek Amerika cigányai. Dettó ugyanaz az életforma: bandázás, munkakerülés, uzsora, bűnözés.

engelbert (törölt) 2014.05.09. 20:42:08

@_most_: A fehérek erkölcsileg és szellemileg is felsőbbrendűek a feketéknél.Átlagban legalábbis,kivételek természetesen előfordulhatnak,mindkét irányban.

inkvisitor 2014.05.09. 20:43:09

"a feketék szükségét érezték egy helynek,amit nem kellett megosztani a fehér közösséggel"
Ezt értelmezd úgy, hogy nem voltak, akik folyton basztatták őket, hogy mit csinálsz nigger.
Azért azt is vedd figyelembe, hogy "Nem csak tudásuk volt sikerességük titka, hanem a faji elkülönítési törvény is, amely megakadályozta, hogy a feketék Greenwood-on kívül máshol vásárolhassanak". tehát be sem engedték őket olyan üzletbe, ahol fehér ember vásárolt. Más szóval létrehoztak egy működő közösséget, ahol nyugodtan élhettek, éselvonulhattak a fehérek társadalmától. Valamint itt éltek a gazdag, akár milliomos feketék is, akiknek az élete csípte a white trash szemét. Úgy gondolták ideje móresre tanítani az elkanászodott rabszolgákat, hogy tudják hol a helyük. Ez kb ugyanaz volt, mint az oroszországi zsidópogromok, vagy a varsói gettó felszámolása. Azt meg ne feledd, hogy a bíróság felmentette a srácot egy olyan korban, ahol a feketék elleni előítélet sokkal erősebb volt, mint manapság. Tehát valószínű, hogy semmi bizonyítékot nem találtak azon kívül, hogy valaki bevádolta.

inkvisitor 2014.05.09. 20:44:37

@engelbert: A sárgák meg a fehéreknél felsőbbrendűek. (És annak is tartják magukat)

Orván Biktor 2014.05.09. 20:45:19

@_most_: Javaslom keress valamilyen statisztikát a gugliban az amerikai börtönök etnikai megoszlásáról. Milyen fura, hogy bár kevesebb fekete él az országban mint fehér, ennek ellenére magasabb a számú egyed töltögeti bünetését mint a többségben lévő rassz.

2014.05.09. 20:47:09

@inkvisitor: Már vártam, mikor kezdi el valaki relativizálni a feketék kirekesztő rasszizmusát.

Orván Biktor 2014.05.09. 20:48:27

Ja és még valami. A gyűlölet nem jön csak úgy magától. Rengetegfajta népséget befogadott az USA, mégis a szegény fekákat piszkálják mindig. Na vajon miért? Ugyan ez a helyzet kicsiny hazánkban is. Mindenféle népcsoport megfordult a kárpát medencében az utóbbi pár évszázadban. Itt is szegíny romákat bántják csak. Biztos azért mert rasszisták vagyunk :/

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.09. 20:49:19

Ha nem lenne a szoc. segély (és Makinak köszönhetően a Makicare), egész amerika így nézne ki...

_most_ 2014.05.09. 20:49:47

@engelbert: tudom, a németek meg felsőbbrendűek a magyaroknál :D

inkvisitor 2014.05.09. 20:50:23

@Orván Biktor: Az is tény, hogy az amcsiknál a legnagyobb a börtönlakók aránya a lakossághoz képest. És hogy a börtönlakók nagy része kábítószerélvezet miatt került börtönbe. Márpedig a szegény népesség körében mindig nagyobb a bódítószerek használata. És az USA-ban alegfrissebb kutatások szerint is a felemelkedéshez 4-5 generáció kell minimum. A fizetős oktatást kevesen tudják kigazdálkodni, és minél lejjebről indulsz annál nehezebb.
De az is igaz, hogy Fekete-Afrikában nem tudok sikeres fekete vezetésű államalakulatot.

inkvisitor 2014.05.09. 20:51:48

@libbancs: Mindegyik rassz rasszista! A génjeinkben van, hogy aki nem úgy néz ki mint mi, az minimum gyanús.
Viszont csak a fehér ember olyan hülye, hogy emiatt szégyelli magát.

_most_ 2014.05.09. 20:54:14

@Orván Biktor: pontosan ezért nem vezetnek Magyarországon etnikai nyilvántartást a bűnözőkről, mert a magadfajta primitív kelet-európaiak téves következtetéseket vonnának le :D

Orván Biktor 2014.05.09. 20:57:24

Miért téves az, hogy a cigány népcsoport hajlamosabb a bűnözésre, mint valamelyik másik? Nem ezt mutatná a statisztika? Akkormeg? Ja hogy nem polkorrekt. Az más. De azt én pont leszarom.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.09. 20:57:48

@inkvisitor: 'De az is igaz, hogy Fekete-Afrikában nem tudok sikeres fekete vezetésű államalakulatot.'

- miért, máshol tudsz?

2014.05.09. 20:59:41

@inkvisitor:

Francokat. A fehér ember óvatos, mert kizárólag őt vádolják rasszizmussal, a többinek elnézik.

PomberMaci 2014.05.09. 20:59:57

Magánrepülők... aha...

inkvisitor 2014.05.09. 21:00:32

@Orván Biktor: Hehe, mert ők voltak többen.
A kínaiakat és ajapókat ugyanúgy piszkálták. És ahogy nőtt az arányuk, úgy lettek egyre ellenségesebbek a latinokkal szemben is. Amikor New York lakosságának 1/4-e ír volt az éhínség elől menekülő bevándorlók miatt, akkor az írek elleni atrocitások voltak soron. Ha egy kisebbség nagyobb létszámot ér el, és nem tudja magát hatékonyan megvédeni, akkor foylamatosan túrják őket.
A feketék polgárjogi mozgalmát is akkor kezdték komolyan venni, amikor egyes részeik elkezdtek radikalizálódni (Fekete párducok és hasonló szervezetek). Kennedy rájött, vagy enged, vagy rövid időn belül Egy fekete Kuklux-klánnal kell szembenénie, ami a változatosság kedvéért a fehéreket lógatja a fákra.
A feketék erőszakoskodásairól meg annyitt, hogy az a nagy számú mulatt (tejeskávé) népesség javát nem fehér nők szülték.

inkvisitor 2014.05.09. 21:02:19

Fene a helyesírásomba. Vagy gépelek, vagy olvasok vagy gyerekfelügyelek. :)

_most_ 2014.05.09. 21:05:57

@Orván Biktor: azért mert Orbán sokat lop, nem minden cigány tolvaj. Amúgy meg nyilván a szegényebb réteg hajlamosabb a bűnözésre, ügye a legenda szerint a magyarok is lopni jártak Ausztriába.

inkvisitor 2014.05.09. 21:11:06

@libbancs: Annak nem nézik el, aki megengedi. A világ olyan, hogy minden gyengeséget azonnal kihasználnak. Ha leszarod, hogy rasszistáznak, akkor egy idő után abbahagyják. A Japánokat nem rasszistázzák, pedig a nemjapánokra külön szavuk "gajdzsin" is van. Ugyanez a helyzet a zsidókra (gój), de keményen rasszisaták a kínaiak is. Egyébként ez a bőrszín téma keményen ott van a sárga ázsiai társadalmakban. Minél világosabb a bőre valakinek, annál inkább felnéznek rá. Indiában éépúgy mint Malajziában. És ezt nem tartják rasszizmusnak...

inkvisitor 2014.05.09. 21:12:15

@_most_: Kérdezd az ezer évvel ezelőtti európéereket. Hogy mennyit jártunk akkoriban lopni :D

2014.05.09. 21:13:17

Ismerős szitu.
Néger a fehér ellen. Magyar a cigány ellen.

A világ legrasszistábbja, a zsidó, közben vigyorogva dörzsöli a tenyerét. A kommentelők között is csak meg kell nézni, hogy ki vigyorog a legtöbbet és hopp! Megvan a zsidó.

[c] 2014.05.09. 21:15:33

@Jéghegy: @imperial: Egészséges önvédelmi ösztön válogatás nélkül mindenkit fellógatni, tekintet nélkül arra, hogy elkövetett-e valamit? He?
Ezen logika alapján a saját rasszunkat is kiirthatnánk a faszba, mert fehér erőszaktevők is léteznek, elég sokan, sajna.

[c] 2014.05.09. 21:21:03

@libbancs: Igen, a rasszizmus rasszizmusba torkollott, ami ugyanúgy helytelen. Na de nem gondolod, hogy van némi különbség a kiváltó okát tekintve? Ki is hurcolt kit Amerikába és tett rabszolgává?

[c] 2014.05.09. 21:23:17

@inkvisitor: "A génjeinkben van, hogy aki nem úgy néz ki mint mi, az minimum gyanús."
Igen, ezt mondja az ösztön - aminek nem feltétlenül kell mindig hinni, tekintve, hogy gondolkodni, következtetéseket levonni, mérlegelni etc. képes lények vagyunk (állítólag).

sivatagi n. 2014.05.09. 21:23:54

@szomszédmarinéni:

Egy 100 évvel ezelőtti sztori valóságtartalmát illik fenntartásokkal kezelni. Pláne, ha ennyire elfogultan van előadva.

inkvisitor 2014.05.09. 21:27:48

@szomszédmarinéni: Nézd meg az egyes népek régies elnevezéseit egymásra. Megvannak a megfelelő (kivétel nélkül negatív) elnevezéseik egymásra európában is. pl a francia boche, vagy a káposztazabáló. esetleg nézd a digó szót az olaszokra. És még lehetne sorolni. Egyszerűen nem vagyunk meg ellenségek nélkül. Akivel rivalizálunk az erőforrásokért, vagy veszélyezteti a csúcspozíciónkat, az ellen fordulunk.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.09. 21:29:34

@szomszédmarinéni: ' Igen, ezt mondja az ösztön - aminek nem feltétlenül kell mindig hinni, tekintve, hogy gondolkodni, következtetéseket levonni, mérlegelni etc. képes lények vagyunk (állítólag).'

Ezért jobb emberismerők a kutyák, mint az emberek.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.09. 21:30:18

@sivatagi n.: - messziről jött anonim nigger sokat hazudik, tartja az ősi náci mondás.

2014.05.09. 21:32:36

@szomszédmarinéni: Ez szintén relativizálás. Ezzel a logikával mondhatjuk, hogy a Lenin-fiúk rémtettei miatt a magyarok jogosan utálják zsidókat.

rebeka. (törölt) 2014.05.09. 21:35:36

bringin' africans to america, making them slaves then killing them all 'cause they're black, 'cause they're there. - az emberi gyűlölet. hihetetlen.

egyébként meg mi ez a fehér emberezés? most komolyan. tanultatok ti történelmet egyáltalán?

inkvisitor 2014.05.09. 21:38:55

Azt azért érdemes tudni, hogy az első időkben csak a fekete férfiakat vitték, ahol pár éven belül meghaltak. Néger nők importja csak azután kezdődött, hogy anglia betiltotta az afrikai rabszolgakereskedelmet, de a helyi rabszolgatermést meg lehetett tartani.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.09. 21:40:53

A poszt maga aránytévesztés.

Ha már apartheid, az indiánokat pl. tényleg kiirtották a gecibe. Nem volt benne semmi személyes, csak kellett egy ország ami már valakiké volt.

Persze ideológiát csináltak az indiánirtáshoz is, mert a csőcselék imádja csócsálni az ideológiákat...:)

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.09. 21:41:23

@inkvisitor: a rabszolgakereskedők meg fajtikák voltak

sivatagi n. 2014.05.09. 21:41:44

@rebeka.:

Mi tanultunk történelmet, ellentétben veled. Épp ezért tudjuk, hogy az afrikai négereket afrikai négerek adták el, zsidó rabszolgakereskedőknek.

rebeka. (törölt) 2014.05.09. 21:43:51

jaja haver ez így van rendjén gyűlöljük egymást és majd ha egyszer a te lányodat egy fehér ember böki le az utcán akkor majd legyints nyugodtan hogy ' á az apja tuti néger volt'

sivatagi n. 2014.05.09. 21:45:38

@rebeka.:

Művelődj trollocska:
thebilzerianreport.com/why-do-so-many-jews-hate-black-people/

Bizony piszok dolog, hogy a zsidók négerekkel kereskedtek, de hát senki sem tökéletes.

Lajosforras 2014.05.09. 21:46:15

Annyira bírom, hogy kivagytok a "rasszizmustól" meg a faji megkülönböztetéstől, de daloljatok már néhanapján az indiánokról, csesszétek meg.

Hol van a feketék nyomora az övékhez képest...?

sivatagi n. 2014.05.09. 21:49:08

@rebeka.: Történelmet ismerni még királyabb. Nem szégyen az, ha művelődsz egy picit.

rebeka. (törölt) 2014.05.09. 21:50:50

a történelem ismerete miért adna okot bármire? sajnálom, nem értem. és nem is fogom. puszi

polgári kór 2014.05.09. 21:51:27

@Lajosforras: Pont ezt írtam feljebb...akit kiirtanak (tényleg) az már nem ugat többet rasszizmusról...mint a szlovákiai zsidók, indiánok

ez a nagy tanulság

sivatagi n. 2014.05.09. 21:52:01

@rebeka.: hát ezt nem csodálom...

J.László 2014.05.09. 22:26:38

@szomszédmarinéni:
"Ki is hurcolt kit Amerikába és tett rabszolgává?"

Ne adj fel ekkora labdákat. Kiknek egyik hagyományos foglalkozása a rabszolgakereskedelem, kb. az ókor óta?

J.László 2014.05.09. 22:29:18

@_most_:
Na mi van libsi, már megint cigányozol?

Lordhell 2014.05.09. 22:35:31

nah itt összejött minden önjelölt zsebnáci hitlernyuggeres, megmondóember. De azt kevesen mondják közülük, hogy ki a fene vitte a feketéket Afrikából Amerikába, vagy átúsztak, mert elegük lett a sok vízilóból? És mi lett az ott elő indiánokkal, vagy csak elmentek a Bahamákra és addig átadták földjeiket a fehéreknek vigyázni? Az biz fehér ember is afrikól jött, nem a Szaturnuszról pottyant ide. Lehet az ember színe hupilila???

Lordhell 2014.05.09. 22:36:33

@J.László: És ki vette meg, mert kínálat csak ott van ahol kereslet is van, akkor mi fehérek lusták vagyunk dolgozni??? Lehet

Dili · http://diliblog.blog.hu/ 2014.05.09. 22:36:59

Ha valaki elolvassa az erről szóló cikket Wikipedián, akkor azért pár különbséget fel lehet fedezni.

Például, a legfontosabb: Amikor a fehérek a börtön előtt gyülekeztek (fegyvertelenül), és ki akarták kérni a feltételezett támadót, akkor a négerek beparáztak és 30 néger fegyveres odament a börtönhöz. A felfegyverkezett négereket látva, a fehérek is hazamentek a fegyvereikért, aztán vissza a börtönhöz. Ettől a feketék még jobban megijedtek, ezért fegyveres néger csoportok autóval kezdtek cirkálni a börtön körül (egyes szemtanúk szerint figyelmeztetőlövések is voltak). Ezt látva a fehérek ezt valami négerlázadásként értékelték. Később a négerek közt elindult egy pletyka, hogy a fehérek betámadták a bíróságot/börtönt, ezért további 60 felfegyverkezett néger ment az épülethez. Eztán jött az a rész, hogy egy fekete megpróbálta elvenni egy fehér fegyverét, ami véletlenül elsült, aztán meg ugye beütött a szar.

Így szerintem teljesen más a történet.

Csak képzeljétek el a szituációt itthon. A faluban erős a gyanú, hogy egy cigánygyerek megtámadott egy fehér csajt, ezért a falusiak összegyűlnek a bíróságnál (feltehetően egy lincselésre). A cigányok összezárnak a srác mögött, és felfegyverkezve elkezdenek járőrözni a bíróság, és az ott összegyűlt fehérek körül (és esetleg figyelmeztetőlövéseket is leadnak).

Talán anno a Horák Nóris ügy volt ehhez hasonló. Amikor az volt a felvetés, hogy egy cigánygyerek erőszakolta és ölte meg a 14 éves lányt. Ott is az emberek meg akarták lincselni a feltételezett elkövetőt. Képzeljétek el, mi lett volna, ha a cigányok felfegyverkezve elkezdenek mászkálni a faluban (és esetleg figyelmeztető lövést is leadnak). Szerintem az emberek 70%-át nem zavarta volna, ha ezek után felgyújtják a cigánysort. Persze aztán kiderült, hogy elvileg nem is a cigánygyerek volt a ludas, de ez már más téma.

J.László 2014.05.09. 22:46:11

@Lordhell:
Rasszista a világ összes fajtája. A libsi ideológia (véleményterror) azonban csak a fehér embert tekinti annak és az összes többi faj esetében ezt eleve kizárja.

A niggert az afrikai nigger főnök adta el a zsidrák rabszolgakareskedőnek, akitől megvásárolta a fehér telepes, aki aranyért sem talált mezőgazdasági munkást a XVIII. században Amerikában.

avocado_ 2014.05.09. 23:11:50

a fenti kommentelők miatt szégyenlem hogy ebben a kurva országban lakok.

Lordhell 2014.05.09. 23:14:37

@J.László:
Nah, akkor a zsebnáciknak 1 kis biológia: Az ember 1 faj Homo Sapiens azon belül 1 alfaj Homo Sapiens sapiens és azon belül vannak rasszok (fekete, fehér igen nem stb...), ami főleg földrajzi és ebből adódóan megjelenésbeli megkülönböztetésére és főleg antropológiai osztályozására szolgál. Figyelembe véve, hogy a rasszok között a genetikai különbség kevesebb mint 0,2 %, így elég nehéz eldönteni, hogy ki a földgolyó legfaszább gyereke.

Nah és akkor refelektálva, nincs ebben semmi különös, a békának mint Fajnak is lehetősége van a véleményre csak nem értjük.

Mert Ő maga mint telepes Mások földjén, többet akart mint amit meg tudott volna művelni, vagy meg akart művelni, a pénzt meg sajnálta a napszámosra, olcsóbb volt egyszer megvenni, mint naponta/hetente fizetni. Nincs ebben semmi különös, az aki meg meglátta a piaci rést, a kereslet és kínálat közötti ollót, az meg eszes. De nyugodj, meg főleg Holland és Portugál és Spanyol fehér keresztény kereskedők adták vették az embert, mint a birkát.

komplikato 2014.05.09. 23:18:08

@niko carpitos: Sokkal viccesebb a bűnözők vallási megoszlása, valaki linkelt egy talán 2012-es statisztikát a sitten lévők körében a vallások megoszlásáról, valamint mellé a lakosság körében a vallások megoszlásáról.
Ha jól emlékszem a keresztények behozhatatlan előnnyel vezettek, ami nem meglepő, hiszen a lakosság legnagyobb része ilyen vallású, viszont a legkisebb arány a buddhisták között (ami nem meglepő annyira) és az ateisták(!) között volt, azért utóbbi eléggé érdekes ...
Még sem hiszem, hogy valaki is "kereszténybűnözés" szót használná a jelenségre.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.09. 23:18:41

@Lordhell: 'Figyelembe véve, hogy a rasszok között a genetikai különbség kevesebb mint 0,2 %,'

- a csimpánz meg az ember között is 99%-ban ugyanai a dns

niko carpitos (törölt) 2014.05.09. 23:37:42

@komplikato: Úgy lenne értelme a statisztikának, ahogy az általam linkelt is van. Keresztény bűnöző / keresztény arány kontra pl. iszlám bűnöző / iszlám arány. Abszolút értelemben nyilván a keresztények lesznek többen a börtönben (USÁban). Ha relatívan is a keresztények vezetnek, az más kérdés. Egyébként az, hogy valaki hivatalosan milyen felekezetű, nem jelenti azt, hogy azon vallás szerint él. Az általam ismert keresztények 90%-a egyszerű ateista, csak még megkeresztelték őket. Egy hívő átlagos keresztény szerintem nem egy tipikus bűnöző karakter (ha a pedofil papokat nem tekintem hívőnek).

Lordhell 2014.05.09. 23:38:57

de az már 1 % amúgy meg 1,7 % de mind1. Mert 3 milliárd DNS bázispár 1,7 %-a már elég jelentős.
Biológia általános iskolai szint: 1 fajnak tekintjük egyedek azok csoportját, amik egymással szaporodni képesek és tágabb értelemben nemzőképes utódok tudnak összehozni kivétel ez alól az ivartalanul szaporodó egyedeket.
De ezek szerint leragadtál óvodában.
Szerinted:

Akkor most vagy megtudjuk hágni a majmot, hogy jó legyen, vagy lemész hídba és magaddal csinálsz amit akarsz, mert Te vagy ivartalanul szaporodók közé tartozol, vagy remélhetőleg nem tudsz 1 nemzedéknél többet létrehozni (lásd ló és szamár romantikus kapcsolatát)

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.09. 23:42:53

@Lordhell: nem nagyon érdekel a biológia

A tapasztalatok bőven megfelelnek. a cigányok bőre sötét, hangosan kiabálnak és büdösek, meg hülyék mint a segg. Ahol megjelennek az ingatlanárak a földbe állnak.

Pont mint amerikában, nem is engednek be feketéket WASP elővárosokba.

Lordhell 2014.05.09. 23:52:10

Az baj, mert akkor nem írnál marhaságokat, nem szégyen a butaság, csak ne dobálózz szavakkal amiknek nem tudod a jelentését és értelmét. Mert ezzel lejáratod magad (az nem érdekel), mondjuk minket magyarokat (ez már sért, hogy a világban lassan segghülyének néznek és vitaképtelelen tudománytalan szebnácikkal azonosítanak)

Tanulj, mert a tudás nem szégyen, csak akkor használj valamit, ha utánaolvastál mit jelent, és tudod is mire használják.

Akkor meg "büdösek, meg hülyék mint a segg" Te ne legyél hülye mint a segg, ha már felsőbbrendűnek képzeled magad, és légy okos, látom van mit történelemből és biológiából megtanulnod.

nincs_nick 2014.05.10. 00:04:27

@Lordhell: A cégünknél jelenleg öt leánynál nem lehet kimenni egyedül az utcára:

- Mexikóban mert elrabolnak/leölnek az mexikóiak
- Braziliában detto
- Dél-Afrikában rendőri kísérettel megyünk a szögesdróttal és gépfegyveres őrökkel védett gyárba, a szállás is ott van
- Indiában, de ott a kóborkutyák (veszettséget kapott egy kolléga pár éve, azóta erre nagyon figyelnek) és a tömeg miatt
- És végül Detroit-ban, ahol bizonyos városrészbe sem mehetünk be még kísérettel sem

Na most ebből vagy levonsz valami tanulságot, vagy simán segghülye vagy, aki két nap alatt elpusztulna ezeken a helyeken....

Egyébként meg nem néznek minket zsebnáciknak, sőtt, pl. tudtad, hogy az ide kiküldött indiai kollégáknak a "mocskos-rasszista" cégünk (valóságban holt liberális és multikulti) olyan tréninget szervez amint elmondják, hogyan veszik le őket itt a cigányok és hogyan kerüljék el őket? Vagy pl. hogy amerikai cég előadást tart ide küldött embereinek amikben arra biztatják őket, hogy kerüljék a cigányokat ahol tudják, mert lehet, hgoy megbökik őket a rolex-ért?

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.10. 00:06:35

@Lordhell: 'mondjuk minket magyarokat (ez már sért, hogy a világban lassan segghülyének néznek és vitaképtelelen tudománytalan szebnácikkal azonosítanak)'

- mondanál példát?

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.10. 00:08:06

@Lordhell: az ingatlanpiac hülye mint a segg, és rasszista is. történelmet meg biológiát kéne tanulnia, gondolom...:)

Lordhell 2014.05.10. 00:09:49

Én BIOLÓGIA órát és nem rendőri oktatást tartottam most. De látom már megint összemossátok a dolgokat.

Amúgy katona vagyok Afganisztán után nem lep meg semmi...

Lordhell 2014.05.10. 00:12:57

Azt csak neked kellene tanulnod, de ha magad élettelen fogalommal azonosítod, akkor lelked rajta.

Lordhell 2014.05.10. 00:15:15

De elég volt, személyeskedésből is meg úgy mindenből. Ahogy édesanyám mondta volna: Ne vitatkozz fiam hülyékkel, mert lesüllyedsz az Ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal.
Édesanyám 2 éve meghalt emlegetését kérem kerülni.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.10. 00:23:36

@Lordhell: - az ingatlanárakat élettelen zombik mozgatják?

Lordhell 2014.05.10. 00:31:57

Tartottam 1 biológia órát a fajról rasszról miegymásról, hogy jött ide az ingatlanár vagy csak én ne látom az ingatlanár és a faj fogalma közötti összefüggést, vagy csak neked vannak gondolatbeli ugrásaid, amit 2 pohár bor után nem tudok értelmezni.
Vagy közgazdaságtanból is kérdezelek ki. Egyáltalán megírtad már a leckét?

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.10. 00:37:14

@Lordhell: senkit nem érdekel a biológia.

Itt rasszizmus folyik, a szó mindennapi értelmében. Vagy ez a poszt szerinted biológia szeminárium?

Lordhell 2014.05.10. 00:48:49

Sajnos ahogy a kémiát, történelmet és fizikát sem érdekel már senkit. Ezért fordulhat elő, hogy bődületes marhaságokat írnak, és megveszik a pakisztáni sótömböt himalájai csodasónak horribils árért.
Csak írtál 1 fogalmat, amiről fogalmad sincs, gondoltam helyre rakom. Amolyan modern kereszteslovag, harcolok a hülyeség ellen, de ez amolyan Don Quijote szélmalomharc lesz.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.10. 00:57:40

@Lordhell: Jójó, semmi gond, biztos neked van igazad a fogalommal kapcsolatban.

De mi mindennapi halandók más nyelven értjük csak meg egymást, ami a kommunikáció célja, ha nem tévedek.

Nzoltan 2014.05.10. 05:52:48

A fajok közti IQ szint simán mérhető a sikeres államok arányán a rasszon belül. Először jönnek a fehérek, sárgák, amelyik arany most fordul, aztán a tejeskávék, végül a csokoládék.

Ha jobban belegondolunk, nincs is sikeres néger vezette állam. Ja, USA. De ott a Obama plusz pontokkal indult az életben, mint itthon a cigányok az egyetemeken.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.10. 08:28:06

@Nzoltan: Amerika sikerét miben lehet mérni az elmút8évben? Államadósságban?

Göntér László 2014.05.10. 08:46:45

A cikk eredendően arról szól, hogy a "homo sapiens" egyik része a másik részét alacsonyabb rendűnek gondolja, a saját részénél. Ez az elkülönülési hajlam, nagyobbrészt a kölönböző bőrszinekhez, kisebb részben az eltérő vallásokhoz kapcsolódik és felerősödését az egyenlősödés előretörésével indokolhatjuk. Látni kell, hogy a "minden maradjon a régi megszokott medrében" változásokat ellenzők és a változásokat kívánók közötti harc nagyon ritkán vértelen. Ami a magyarországi cigány- és zsidó ellenességet illeti, tudnunk kell, hogy Hitler már megpróbálta ezt a két társaságot kiiktatni a társadalomból, de nem járt sikerrel. Ebből én azt a következtetést vonom le, hogy ez az út nem járható, mégpedig azért, mert csak azt várjuk, hogy ők alkalmazkodjanak hozzánk, mi pedig semmiképpen nem akarunk idomulni hozzájuk.

Parasztlengő az imperialistáknak 2014.05.10. 08:51:42

@Göntér László: 'Hitler már megpróbálta ezt a két társaságot kiiktatni a társadalomból, de nem járt sikerrel.'

meg Hitler előtt úgy ezer kultúra

'Ebből én azt a következtetést vonom le, hogy ez az út nem járható, mégpedig azért, mert csak azt várjuk, hogy ők alkalmazkodjanak hozzánk, mi pedig semmiképpen nem akarunk idomulni hozzájuk.'

hogy miiiii? Idomulj akkor hozzájuk....:)))

Göntér László 2014.05.10. 09:09:10

@Kón Bandit: Lehet néhány dolgot említeni, ahol mi is idomulhatnánk pld. a cigányok szaporodásához, a zsidók tanuláshoz való viszonyulásához stb. Nekik olyan vonásainkhoz kell csatlakozniuk, amiben mi vagyunk jobbak.

75. Vladys 2014.05.10. 09:34:29

@Kón Bandit: Pontosan!

Kezd el őket leszurkálni az utcán 10 Ft-ért és megerőszakolni a gyerekeiket.

Lordhell 2014.05.10. 11:36:46

@Kón Bandit:
Lehet, bár nem biztos. Ezek a tények, a tudomány mai álláspontja szerint.

Nem mondanám, hogy feketék azok hajlamosabbak a bűnelkövetésre, mivel inkább szociális és nevelési probléma, mint genetikai hajlam.

Göntérnek igaza van, az ember társas lény, de szeret kisebb csoportokban társaskondi, lehetőség szerint valamilyen szín, vallás, nyelv vagy egyéb mentén egyik csoport többre tartja magát a másiknál és vice versa. Aminek amúgy hót semmi értelme ha értelmesen belegondolunk, dehát ezt kódolta belénk az anyatermészet a terültet védeni kell.

Amúgy genetikailag a feketék jobb sportolók ez tény, Az arabok és a zsidók jobb kereskedők és így tovább... minden csoportnak megvan a maga pozitív tulajdonsága, természetesen negatív is van. Egyik hangosabb, koszosabb (bár ez őket nem érdekli), a másik kevesebb Nobel díjas tudóst adott a világnak. És itt a feladat, a negatívokat kellene velük elhagyatni, mondjuk nekünk is van (2 magyar képes bármin ölre menő vitát folytatni, ahelyett, hogy kompromisszumra hajlanánk) és csak a jót megtartani. Ez persze nehezebb, mint háborúzni és halomra lőni egymást, mert mi fegyvert fogunk, akkor ők is fognak.

GERI87 2014.05.10. 12:02:08

@engelbert:

"Simán elhiszem hogy egy néger suhanc megerőszakoljon egy fehér lányt, akár liftben akár máshol,ez napjainkban is mindennapos gyakorlat."

Ha így is volt, még nem ok arra hogy leégessék a környéket és más ártatlanokat megöljenek, hontalanná tegyenek!
Előre eltervezve meg csak egy ürügy volt, mert irigy, suttyó déli faszkalapok voltak.
A "nigger" többre vitte ott - azért is mert szegregálva voltak, lásd a cikket - és ez sértette a "felsőbbrendű" fehér lelki világukat.

A hozzáoszlások is mutatják hogy ahogy egyre csóróbb lesz az ország nálunk is lesz "igény" ilyen kis rasszista cigány lincselésre, putri felégetésre.
De ettől még majd ugyanúgy csóró prolik maradtok.

Dili · http://diliblog.blog.hu/ 2014.05.10. 12:54:55

De ha van egy kontinens, ami tele van feketékkel, van egy kontinens, ami tele van sárgákkal, és van egy kontinens, amelyik tele van fehérekkel, akkor miért pont az a kontinens a legbénább, ahol a feketék vannak? Ez véletlen?

Erre most jönni, fog az, hogy Afrikában szarok a körülmények, de az arabok a sivatagban létrehoztak kultúrát; a vikingek északon, hóban fagyban, elhajóztak Amerikáig; Dél-Amerikában az esőerdőben a maják/aztékok/inkák csináltak dolgokat.

Másrészt elvileg mindenki Afrikából származik, mégis az emberek jó része felfogta, hogy lehet vándorolni, és elmenni máshova.

A feketék miért nem csinálták egyiket sem?

GERI87 2014.05.10. 14:06:23

@Dili:

Minden államalapításhoz kell egy pozitív és egy negatív tényező.
-A po­zitív: hogy ne legyen egyetlen olyan erős idegen hatalom se a közelben, amely le tudná igázni az államalapításra készülő népet.
-A negatív: hogy legyenek viszont olyan szomszédok, akiknek fenyegetését csak az addigi lazább összetartozást felváltó állam szilárdsága tudja visszaverni.

Fekete Afrikában nem mindig voltak meg ezek a körülmények, vagyis nem volt "ok" az államalapításra, lazább törzsszövetségek is elegendőek voltak.

Egyébként Ázsiában, Észak-Amerikában is bőven voltak területek, népek amik az európai gyarmatosítás, hódítás miatt léptek csak az államiság szintjére.

"Dél-Amerikában az esőerdőben a maják/aztékok/inkák csináltak dolgokat."

Ott van Afrikában a Mali birodalom.

en.wikipedia.org/wiki/Mali_Empire

vagy mások:

en.wikipedia.org/wiki/African_empires

en.wikipedia.org/wiki/Pre-colonial_African_kingdoms

upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e7/African-civilizations-map-pre-colonial.svg

De ugye Etiópiát említenem sem kell...

engelbert (törölt) 2014.05.10. 14:45:28

Jellemző a feketék civilizációépítésére a minapi eset a Nigériában.Ha a fehérek nem mozdulnak meg, akkor soha nem fognak előkerülni az elrabolt középiskolás lányok.Egyszerűen tojnak az ottaniak az egészre,nincs igényük sem közrendre sem semmi hasonlóra.A gyűlölt és elüldözött fehéreknek kell majd ott is beavatkozniuk,technikával, pénzzel nyomásgyakorlással.

GERI87 2014.05.10. 15:25:42

@engelbert:

A fehérek pont eléggé kiszipojozzák Afrikát, nem kell sajnálni a pénzüket.
Persze a konfliktusok jó része is azért van mert olyan államok és államhatárok vannak ill. olyan népek, vallások élnek kényszerrel együtt ami a gyarmati kor eredménye.
Ha meg ezen változtatni akarnának (szeparatizmus: pl tuaregek) akkor jön az európai és beavatkozik hogy legyen megint káosz és zűrzavar mert "zavarosban lehet halászni", meg diktátorokat lefizetni, pénzelni sokszor olcsóbb, mint egyenlő partnerekkel üzletelni.

Nzoltan 2014.05.10. 16:12:29

@Kón Bandit: Hát, kb.
Bár a sikeresseget nem így merik. Addíg míg mások kárára tudnak hízni addig bizony ők osztják a lapot.

Nzoltan 2014.05.10. 16:17:19

@Göntér László: Ez nem azon a két kisebbségen múlt. Ha a szövetségeseknek nem fűződött volna gazdasági érdekük a háborúhoz, akkor nem foglalkoztak volna velük. Mindhol gazdasági érdekek vannak. A többi csak máz.

Nzoltan 2014.05.10. 16:22:51

@GERI87: Azért délafrikát készen kapták meg a feketék, aztán 25 év alatt tönkre is tették.

Nzoltan 2014.05.10. 16:24:16

@GERI87: Ez nem csóróság kerdese. Nyuga-Európában elég sűrűn vannak ilyenek. Itt meg nincsenek.

egysmás 2014.05.10. 19:20:51

@Dili: csinálták. Mali pl. Vagy Szudán.

Az más kérdés, hogy ezekről nem tudsz.

Aztán a rabszolgakereskedők kb 20 millió embert elvittek Afrikából, országokat, államokat tettek tönkre, és egy hatalmas népvándorlást indítottak el.

Kb az történt ott, mint ami Európában a Római birodalom után, csak ott még nem telt el még elég idő, hogy legyilkolák egymást a kis törzsek és ki tudjon emelkedni néhány nagy nemzet.

GERI87 2014.05.10. 19:25:09

@Nzoltan:

"Azért délafrikát készen kapták meg a feketék, aztán 25 év alatt tönkre is tették."

Még mindig elég fejlett, afrikai viszonylatban meg pláne kiemelkedő.
Na meg talán nem kellett volna másodrangú sorba zülleszteni a feketéket generációkra, akkor nem lenne több millió hátrányos helyzetből induló polgár, meg AIDS-es..
Azért az afroamerikaik többsége sem "szarral dobálja egymást mint a majmok"...tehát az sem mondható hogy a feketék miatt nem fejlettebb Dél-Afrika.

Persze lehetett volna fehérként több gyereket szülni, meg több európai bevándorlót fogadni...vagy életképes bantusztánokat csinálni, amik valóban képesek államként funkcionálni stb, így lehetett volna DAf. egy Kanadához, Ausztráliához hasonló angolszász(-búr) állam.
De elbaszták, most már késő.

"Ez nem csóróság kerdese. Nyuga-Európában elég sűrűn vannak ilyenek. Itt meg nincsenek."

Milyenek? Több száz halottal járó fehérek által előre kitervelt rasszista népírtás, lincselés?
ne fárassz.

Egy akármilyen bevándorló nyugaton jobban szocializálódik mint nálunk egy átlag cigány...

GERI87 2014.05.10. 19:33:45

@egysmás:

"és ki tudjon emelkedni néhány nagy nemzet."

Ahogy írtam fentebb, a keretek (államok, határok) amiben élnek, "mesterségesek".
Párizsban, Berlinben, Londonban meghúzott határok, érdekszférák..a helyi viszonyokat semmibe véve.
Így nehéz. Főleg hogy a vallási türelem, tolerancia, polgárosodás nem erőssége a kontinensnek.
A nyugat is hátráltatja a kontinens gazdasági fejlődését hol közvetlenül, hol közvetetten..
mert nem érdekük egy erős Afrika.
Nyilván nem lennének agyon magas fejlettségi szinten, de egy Vietnam, Thaiföld, Indonézia szintet elérhetnek.

egysmás 2014.05.10. 20:11:27

@GERI87: Hát, a mesterséges határoknak, toleranciának nem sok köze van a dolgokhoz.

Gondolj Erdélyre. Se tolerancia, se természetes határ, mégsem öli egymást a magyar meg a román.

A gond a rengeteg etnikum.
Egyszerűen ők még nem rendezték le azt maguk között, amit Európában, Amerikában, Ázsiában már lerendeztek.

engelbert (törölt) 2014.05.10. 21:04:19

@GERI87: Szipojozzák a fenét,abszolút piaci körülmények között kereskedhetnek bárkivel.Az ilyen olyan villongások és háborúk pedig szintén az alacsony értelmi színvonaluk számlájára írható,ismert az afrikai közmondás: "ha egyszerre találkozol egy kígyóval,és egy szomszéd törzsbelivel,akkor először a szomszéd törzshöz tartozót kell megölnöd, és csak aztán a kígyót" ilyen közgondolkodás után oszd fel bölcsen a kontinenst...Az afrikai négerek csak köszönetet rebeghetnek az általuk elüldözött európai gyarmatosítóknak,iskolát kaptak tőlük,kórházakat építettek nekik,és a mai napig előnyt élveznek a bevándorlásnál azok akik a hajdani gyarmatokról érkeznek.

GERI87 2014.05.10. 21:44:11

@egysmás:

"mégsem öli egymást a magyar meg a román."

Pont az is ott van a dologban hogy nem is afrikai törzsi szinten vannak és a helyzet sem ugyanaz.

"A gond a rengeteg etnikum."

-vagy a jelenlegi határokon belül államnemzetek jönnek létre, (a gyarmati utódállam legitimálja, elfogadtatja magát) felbomlik a törzsi kötődés és csak mint nyelvi, kultúrális elem él tovább.
-vagy szétesnek és etnikai, nyelvi, vallási alapú államok lesznek, melynek alapja a tradicionális törzs, törzsi szervezetek, szövetségek melyekből kialakul a modern nemzet és nemzetállam.

@engelbert:

Gyarmatiból, félgyarmati sorba estek vissza, ami esetükben előrelépés...
Hogy lehet az szerinted hogy bármi konfliktus van, a volt gyarmattartó megjelenik mint "békefenntartó" meg "szövetséges"?.
Bratyiból, pusziért? ugyan, hatalmi érdek!
Csak nem gondolod hogy az ex gyarmattartók mindent felégettek maguk mögött, feladva a piacot, pláne hogy ezt USA nyomásra tették ill. maguk adták meg, segítették elő, vezették le a függetlenséget sok helyen?
Ugyan, ne légy naiv...

egysmás 2014.05.10. 21:50:46

@GERI87: A modern nemzetállamok azután alakultak ki, miután elfogytak a picsányi nemzetecskék.
A picsányi nemzetecskék elfogyása népirtással és asszimilációval valósult meg.

Afrikában éppen ezt csinálják, amikor irtják egymást a törzsek.

GERI87 2014.05.11. 16:10:40

@egysmás:

Nem ezt csinálják és nem így van.

egysmás 2014.05.11. 16:38:46

@GERI87: Ruandában a népirtás etnikai tisztogatás volt, Szudánban is, Zaireben is.
Etnikai-vallási alapon ölik egymást az emberek Afrikában.

Az evolúció megfordítója... vissza a fára! (törölt 2014.05.19. 14:49:51

"Az állam törvényt fogadott el a túlélők leszármazottai számára igénybe vehető ösztöndíj megalapításáról" - WTF?! Ott is megy ez a hetediziglen meno karpotlasi biznisz? Eleve a feketek azzal megutottek a fonyeremenyt, hogy oseiket a rivalis fekete torzsek eladtak arab rabszolgakereskedoknek, azok meg fehereknek. Nem azt mondom, hogy akkor nekik jo volt, vagy hogy helyes (ez amugy is tortenelmietlen gondolkodas lenne), de hogy a mai feketek ezerszer jobban elnek az USA-ban, mint ha oseik Afrikaban maradnak, az tuti biztos. Most meg ingyen osztondij egy 100 eves szomoru esemeny miatt. Erdekes...
süti beállítások módosítása